کتب و ناشران

معرفی کتاب مصباح القاری

ترجمه و شرح حرز الامانی و وجه التهانی

آوای سنت : یکی از برجسته‌ترین علوم قرآنی قرآیٔت، تجوید و ترتیل قرآن کریم است. اهمیت این فن به‌حدی است که بخشی از اعجاز قرآن‌کریم از حیث تلاوت و زیبایی‌های آن با قرایٔت توسط قاریان خوش‌ صوت و لحن، تجلی می‌یابد.

یکی از مهم‌ترین کتاب‌هایی که در زمینه‌ی قرآیٔت قرآن، و علم قرایٔت به نگارش درآمده است (شاطبیه‌ی کبری) تألیف امام شاطبی است که در زمینه‌ی قرائات سبعه‌ی قرآن‌کریم از وجه‌ی بخصوصی نزد علما برخوردار است تا‌جایی‌که تا‌کنون ۱۸۷ شرح و تعلیق توسط علما و بزرگان بر این کتاب به نگارش درآمده است. امام شاطبی (قاسم بن فیّره بن خلف بن احمد ابوالقاسم) که در شهر شاطبه‌ی اندلس (اسپانیای امروزی) در سال ۵۳۸هـ ق متولد شده‌اند از علمای شاخص روزگار خود بود. ایشان پس از ۵۲ سال عمر با‌برکت در سال ۵۹۰ هـ ق در شهر قاهره دار فانی را وداع گفت. رساله‌ی تألیفی توسط ایشان در زمینه‌ی قرائات سبعه مورد توجه‌ علما و دانشمندان علوم اسلامی و قاریان قرآن قرار گرفته‌است.

کتاب حاضر که توسط استاد برجسته قرائات، جناب عبدالقدیر امینی، تحریر یافته است شرحی مبسوط و جامع از این کتاب ارزشمند امام شاطبی است که در دو مجلد برای اولین بار به زبان فارسی نگاشته شده است و مورد تمجید علما قرار گرفته‌است و به‌زیبایی قابلیت آن را دارد در میان طلاب علوم‌دینی و دانشجویان و قاریان و قرآن‌پژوهان مورد استفاده واقع گردد.

جلد اول این کتاب از هفت فصل و ابواب (تقدیم الاستعاذه – استعاذه – بسمله) تشکیل شده است.

جلد دوم نیز به سوره‌های قرآن و قواعد مختلف ادغام، شرایط و کیفیت آن و سایر مسایٔل مرتبط پرداخته است.

?مصباح القاری
(ترجمه و شرح حرز الامانی و وجه التهانی
?نشر احسان
?سال چاپ: ۱۴۰۱
?قطع: وزیری
?تعداد صفحات: ۵۴۸-۶۲۴
?تعداد جلد: ۲
?زبان: فارسی

✨?»»ثبت سفارش (جهت خرید اینجا کلیک کنید)

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن