کتب و ناشران

معرفی کتاب : چگونه فرزندان خود را تربیت کنیم

آوای سنت : کتاب حاضر گامی فراسوی تبیین تربیت و شیوه‌های تربیت اسلامی فرزندان با استناد به آیات و روایات است.

این کتاب تصویری جامع از تربیت اسلامی ارائه می‌دهد و در این راستا از آیات و روایات بهره می‌گیرد. سعی بر آن است تا تلفیقی از تجارب علوم روان‌پزشکی و روان‌شناسی و علوم تربیت اسلامی ایجاد شود تا ما را در اجرا و فهم هر چه بیشتر آیات و روایات کمک کند؛ زیرا روان‌شناسی و روان‌پزشکی اسلامی چون از منشأ آسمانی است، دیدی بسیار فراگیرتر و کامل‌تر دارد.

تربیت یا پرورش، مفهومی وسیع است و مصادیق متعددی دارد. تربیت میتواند در رابطه با فرد، خانواده یا نظام اجتماعی یا حتی کل جامعه‌ی انسانی مطرح شود و هر دسته از گروه‌های نامبرده نیز تقسیمات و طبقه‌بندی خاص خود را دارند. تربیت فرزندان در سایه‌ی نظام خانوادگی جزو بخش‌هایی از تربیت فرد محسوب می‌شود که بر اساس آن انسانی شایسته و مفید برای زندگی در جامعه شکل می‌گیرد؛ چنین انسانی تکالیف محوله را به خوبی انجام می‌دهد و مسئولیت خویش را به نحو احسن ادا می‌کند.

با بررسی و مطالعه کتاب خواهید فهمید که قوانین و نظام تربیت اسلامی بسیار دقیق و حساب شده است، راهی است که به سبب آن تکامل و تعالی انسان در دین و دنیا حاصل خواهد شد و معلوم می‌گردد که اسلام در این باره شیوه‌ای منحصر به فرد و اختصاصی دارد و اگر دست‌اندرکاران تربیت انسانی آن را به کار گیرند، خوشبختی، امنیت و پیشرفت را برای مردم خود تضمین کرده و هـرج و مـرج و تبهـکاری و نـاامـنی را از جـامعه‏ی خود مـی‌زدایند. آنگـاه همه خواهند فهـمید که اسلام دین زندگی است، سرشار از آگاهی بوده و پیشتاز اصلاح و پرورش انسانی است و اگر جامعه بشری به دستوراتش عمل کند و دولت‌ها بر مبنای اصول و قوانین آن برنامه‌ریزی و حرکت کنند و جوامع از چشمه‌ی جوشان آن سیراب شوند، صلح و آرامش سراسر گیتی را فرامی‏گیرد و مردم در زیر سایه درخت پرثمر اسلام، معنا و لذت خوشبختی را درک خواهند کرد.

🔸نشر احسان
🔹مؤلف: عبدالله ناصح علوان
🔸مترجم: عبدالله احمدی
🔹چاپ چهارم
🔸سال چاپ: ۱۳۹۷
🔹قطع: وزیری
🔸تعداد جلد: ۲
🔹صفحه: ۴۷۴

✨🛒»»ثبت سفارش

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن