آسیاجهان اسلام
موضوعات داغ

آیا لبنان اعراب را متحد خواهد کرد؟

یادداشتی عبدالمحسن یوسف جمال در القبس

آوای سنت : لبنان به عنوان یک کشور توریستی دارای طعم خاصی است که هیچ کشوری به خصوص کشورهای عربی این ویژگی را ندارد.

این کشوربه سوئیس مشرق زمین معروف است، کشوری با زیبایی های متنوع،امروز اما لبنان به تئاتر سیاست بین الملل در همه اشکال و تناقضات تبدیل شده است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت برخی نقطه قوت این کشور را نقطه ضعف آن می دانستند و این موضوع را چیز زیبا برای لبنان می دانستند،لبنانی که همه آنرا دوست دارند و مراقب آن هستند.

روزها با فراز و نشیب های خود می گذرد ،بنابراین لبنان قدرت اعراب وقدرت سیاسی آنها ،کشوری است که استراتژی منطقه را ترسیم می کند و بهترین مکان برای ترسیم آینده است.

امروز ، پس از مشکلاتی که برای او پیش آمد و به دلیل تفرقه کشورهای عربی و تنها گذاشتن یکدیگر،رکود اتحادیه عرب وفاصله گرفتن این اتحادیه از مسائل اصلی اعراب ، بدون توجه به مسائل بین المللی ، در معرض آن قرار گرفت.لبنانی ها در حال تکاندن گرد و خاکی هستند که آنان را احاطه کرده و از حصار این دولت و آن دولت آزاد می شوند تا به دلیل خسته شدن از نوسانات خارجی برای خود لبنان جدیدی ترسیم کنند که به توان داخلی خود متکی است.

امیدوارم لبنان با تفاوت های خود ، رکود سیاستمداران ، محاصره ،کاهش ارزش پول و فرار گردشگران ، درس عبرتی برای دیگران باشد.اما او همه را شگفت زده کردو نشان داد که  عروس شرقی در برابر حوادث زمان مقاوم و دارای هوش بالایی است که در برابر سختی ها تسلیم نمی شود.

لبنان همواره امید اعراب در درگیری با اسرائیل است ، و راه محوری آنها به سوی قدس است،او به همگان نشاند داد مردم عرب  نمی شکنند.

لبنان ، با بافت عرب ، مسلمان و مسیحی ، همچنان در فضای آزادی و تنوع عقاید پرواز می کند و باعث شرمندگی آنهایی می شود که در اولین نوبت تسلیم شدند.لبنان همچنین کشوری است که به تمام راههای عربی متصل می شود و هیچ گونه قید و شرطی برای ایجاد روابط با دیگران ندارد.

امروزلبنان پس از غلبه بر تمام موانعی که بر سر راه او قرار داشت ،تأسیس دولت جدید خود را اعلام کرد و آنها یکی پس از دیگری بر مشکلات غلبه کردند.لبنان فصل جدیدی را آغاز کرده است و برای آن آرزوی موفقیت می کنیم

و دولت روزهای سخت، با تلاش مضاعف کار خواهد کرد ، زیرا لبنان ما را به ایستادن عادت داده است ، زیرا این مردمی هستند که واقعاً می توانند در برابر همه دشوارها، حتی ناممکن ها مقاومت کنند.

امید این است که موفقیت لبنان چیزی باشد که اعراب را متحد کرده و مراحل آینده آنها را ترسیم می کند.

کویت ، در کنار لبنان خواهد بود ، همانطور که لبنان اولین کشوی بود که در روز مصیبت در کنار کویت ایستاد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن