آفریقاجهان اسلام

برگزاری همایش «افراط گرایی دینی، زمینه‌های فکری و استراتژای مقابله با آن» در مصر

آوای سنت : همایش «افراط گرایی دینی، زمینه‌های فکری و استراتژای مقابله با آن» با شرکت ۴۲ کشور از سوی مرکز صلح برای رصد و پژوهش افراط گرایی وابسته به دارالافتای مصر برگزار شد.

در این همایش که به مدت دو روز دایر بود، شخصیت‌های مختلفی در باره پدیده افراط گرایی دینی به بحث و تبادل نظر پرداختند و همگی بر اهمیت مقابله و مبارزه با آن تأکید کردند.

شوقی علام، مفتی مصر در مراسم افتتاحیه این همایش، گفت: این همایش بزرگترین همایش کارشناسان و متخصصان موضوع افراط گرایی دینی است، زیرا نمایندگانی از سازمان ملل، کمیساریای اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و تعدادی از وزراء و رهبران دینی و صاحبان فکر و اندیشه حضور دارند.

مفتی مصر اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش، دست یابی به راه حل‌های ابتکاری و عملی برای مقابله با افراط گرایی و جلوگیری از درگیری‌های دینی و مذهبی است.

همچنین، ضوینی، معاون شیخ الازهر در سالن همایش‌های دار الافتای مصر، عنوان کرد: امروز باید علمای اسلام مسئولیت مقابله با افراطی گری و غلو را برعهده بگیرند و نسبت به ترویج روش اعتدال در همه جنبه‌های زندگی از اعتقادات گرفته تا عبادات و معاملات و … کوشا باشند.

وی افزود: علماء باید نسبت به محتوا و مضامین تبلیغی اسلامی، تجدید نظری داشته باشند و تمرکز خودشان را بر انتشار آن بخش از مفاهیم اسلامی قرار بدهند که مخالف خشونت ورزی است و تلاش کنند مفاهیم غلطی که بر اثر برداشت‌های نادرست از اسلام در جوامع به نام اسلام انتشار یافته تصحیح کنند، زیرا این مفاهیم غلط باعث انحراف جوانان و تهدید امنیت ملت‌ها و جوامع می‌شود.

شایان ذکر است؛ بنابر اعلام مرکز فتوای الکترونی الازهر، دوره‌های آموزش تابستانی با عنوان «آگاهی بخشی اجتماعی و خانوادگی» به زودی در مرکز فتوای الازهر با سخنرانی محمد ضوینی، معاون الازهر آغاز می‌شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن