جهان اسلامعمومی

تلاش دشمنان برای هویت زدایی از اسلام

ماموستا عزیزی:ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی هدف دشمنان اسلام

آوای سنت: یک عالم اهل سنت کورد اختلاف افکنی و تداوم جنگ در کشورهای اسلامی را مهمترین هدف دشمنان اسلام در قرن جدید شمسی برشمرد.

به گزارش آوای سنت، ماموستا بهروز عزیزی در گفتگو با خبرنگار ما در تحلیل وضعیت کنونی جهان اسلام و موضع غربیها در قبال مسلمانان گفت: دشمنان قسم خورده اسلام از جمله نظامیان جنایتکار یهود با هر موضوعی که به نحوی به اسلام ربط داشته باشد، سرجنگ و دشمنی دارد. آنها تقویت اسلام را مانعی بر سر راه خود قلمداد کرده و از توهین و جسارت به مقدسات اسلامی دست برنمی دارند.

وی افزود: اخیرا دیدیم که نشر کاریکاتور نبی مکرم اسلام در یکی از نشریات اروپایی اعتراضات و بازتاب منفی زیادی در میان دنیای اسلام داشت.همچنین در یک کلیپ متتشر شده شخصی قرآن کریم را در انظار عمومی به آتش می کشد. دشمنی با قرآن و نبی اکرم و امت اسلامی مسئله تازه ای نیست. از روزی که ابلیس لعین با حضرت آدم علیه السلام به خصومت برخواست، دشمنی‌هایی که با انبیاء ادامه پیدا کرد و تا امروز که همه تحرکات نظامی بیگانگان به داخل سرزمین های اسلامی ختم می شود. آنها هر زمان که فرصت پیدا کنند، جنگ و درگیری را به داخل ممالک مسلمین می کشانند.

ماموستا عزیزی با بیان این مطلب که  دشمنان می دانند که با جنگ و کشتار هرگز نمی توان بر خیل عظیم امت اسلامی فائق آمد، اظهار داشت: دشمن با هر وسیله که بتواند برعلیه مسلمین دسیسه می چیند. در سرزمینی لشکر یهود جولان می دهد و در منطقه ای دیگر منافقان بر علیه امت طرح و برنامه می ریزند. در گذشته نیز خوارج را در مقابل اسلام قرار دادند و سرنوشت تلخی را برعلیه مسلمین رقم زدند.

در زمان خلقت آدم علیه السلام، اگر تنها دشمن اسلام، شیطان لعین و همراهانش بود، امروز شبکه ها و کانال های ماهواره ای با مدیریت مجزا و صدها کارمند سر سپرده بودا، نصارا، منافق، معاند و مجوسی و صرف با میلیونها دلار سرمایه برای تهیه فیلم های  ضد اسلامی، فرزندان مسلمانان را به انحراف می کشانند. شبکه هایی با رویکردهای غیراخلاقی، بی ریشه، به دور از تمدن بشری و فتنه انگیز که برنامه هایشان چیزی جز بوی تفرقه و چند دستگی نمی دهد. آنها قصد دارند بی اخلاقی و بی بند و باری را در سرزمین های اسلامی ترویج داده و حکومت شیطان به امت اسلامی تحمیل کنند.

عالم اهل سنت کورد ،ربا خواری و رشوه خوری را از مهمترین آسیب ها بر علیه مسلمان دانست و عنوان نمود: ادعای آزادی بیان یکی از دستاویزهایی است که معاندین تلاش دارند تا این گونه افکار پوچ و بیهوده را در فکر و ذهن برخی منحرفین و انسان های کم ظرفیت جای دهند. دشمن معاند و دست پرورده ادیان منحرف امروز در حالی به ساحت مقدس نبی اکرم جسارت می ورزند که اگر درک حقیقی از شخصیت و جایگاه ایشان در نزد خدای متعال داشتند، یقینا همه اموال و دارایی هایشان را در مسیر رسالت نبوی مصرف می کردند.

دشمن درگذشته نیز تلاش می کرد تا بنیان اسلام را ساقط کند، اما در آن زمان افرادی مانند حضرت عمر رضی الله و سایر اصحاب را بر سر راه خود دیده و مایوس برمی گشتند. مشرکان در ایامی که درخت اسلام هنوز نهالی بیش نبود، نتوانستند آسیبی به دین مقدس ما برساند، لیکن با آن که درعصر حاضر تعداد مسلمانان رو به افزایش گذاشته است، اما در تعصبات بیهوده و در انحراف از دین و کشتار یکدیگر حرف اول را می زنیم. این اسلامی نیست که حضرت ابوهریره، علی، حسین و… رضی الله عنهما برایش جنگیدند و تلاش کردند.

ماموستا عزیزی یادآور شد: افتخار سرزمین های بلاد اسلامی به دین شان است، ولی اسلام در تعدادی از کشورهای منطقه با آن چیزی که از گذشتگان رسیده است، تفاوت دارد. اکثر جوانان در برخی کشورهای به ظاهر اسلامی اوقات شان را به پوچی و بیهودگی می گذرانند و بی آنکه بویی از اسلام واقعی برده باشند در اخلاق و رفتار گاهی بدتر از جوانان منحرف اروپایی عمل می کنند. برای حکام این کشورها که منافع خودشان را ارجع می شمارند، مهم نیست که سالانه چه  تعداد مسلمان در سایر کشورهای درگیرجنگ کشته می شوند. لذا باید برای این بداخلاقی و سرگردانی چاره اندیشی شود.

برنامه هایی که تنها برای پروراندن جسم ساخته می شوند ناقص هستند، همچنین برنامه هایی هم که فقط فکر را پرورش می دهند نیز کامل به حساب نمی آیند. حتی پیروان ادیان غیراسلامی نیز مادی گرایی صرف را قبول ندارند. روج و جسم باید همزمان تغذیه شوند، اما اگر تغذیه به روش صحیح انجام نشود، انسان به آرامش نخواهد رسید. بشریت امروز غرق در اضطراب و مشکلات است. هر کس که از ذکر و یاد خدای متعال رویگردان باشد، عرصه زندگی را برای خودش تنگ خواهد دید، اگر مسلمانان عرصه پیش رویشان را تنگ می بینند، دلیل آن الهام و الگو برداری از آیین و روش های غلط غربی است.

این اندیشمند پاوه ای تاکید کرد: اگر مصالح حال و آینده خود را عاقلانه بسنجیم به آرامش حقیقی خواهیم رسید. افرادی مانند لنین و استالین به بهانه برقراری عدالت اقتصادی میلیون ها نفر را کشتند و مردم را وادار کردند تا عقایدشان را بپذیرند. آنها انسان هایی را پرورش دادند که کار کردن و کشاورزی در مزارع را برای خود عار می دانستند و به آنچه که دولتمردان شان می دادند، قانع بودند. با این حال دیدیم که این عقاید منسوخ سرانجام از روی زمین برچیده شد. سردمداران غربی، اسلام را بزرگترین خطر بر سر راه خود می دانند، زیرا هیچ یک از قوانین ضد بشری شان که  از طریق آنها امرار و معاش می کنند در دین محمدی جایی ندارد. بنابراین راه اختلاف افکنی را ادامه داده و می کوشند راهی بیابند تا مسلمانان دست به کشتار مذهبی بزنند. آگاه باشیم که امت بیش از گذشته نیاز به وحدت و اخوت دارد و دشمن مترصد است تا از کوچکترین روزنه ها برای خدشه به دین الهی استفاده کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن