جهان اسلامعمومی

جنایت پیشاور و غفلت های فعالان مسلمان

آوای سنت: انتشار خبر جانباختن و زخمی شدن دهها نمازگزار در مسجدی در پیشاور پاکستان، بار دیگر مخاطرات دیدگاه های افراطی و انحرافی از دین و آموزه های دینی را به اولویت نخست دنیای اسلام تبدیل کرده است.

بر اساس خبر منتشر شده در رسانه های پاکستان بر اثر وقوع یک عملیات انتحاری در مسجدی در پیشاور پاکستان بالغ بر ۲۸ نفر جان باخته و ۱۵۰ نفر نیز دچار مصدومیت شده اند .وضعیت تعدادی از مجروحان این حادثه دلخراش وخیم گزارش شده است.

الجزیره اعلام کرد: بمب‌گذار جلیقه انتحاری خود را در حالی منفجر کرد که نمازگزاران در حال نماز خواندن بودند.

شوربختانه این نخستین مورد از اقدامات غیر انسانی و تروریستی تفکرات انحرافی در بلاد اسلامی نبوده و آخرین مورد آن نیز نخواهد بود.

امت اسلامی در چند دهه گذشته بیشترین لطمات را از تفکراتی متحمل شده است که در پوشش رفع بدعت از آموزه های اسلامی، چهره ای خشن و غیر انسانی از اسلام و تعالیم اسلامی معرفی می کنند.

فعالیت این قبیل تفکرات ، بهانه دخالت و دست درازی به اراضی اسلامی را برای دولتهای غربی مهیا کرده است.در این چارچوب دولتهای غربی و در راس آنها ایالات متحده در پوشش شعار مبارزه با تروریسم،جضور غیر قانونی نظامی خود را در کشورهای اسلامی موجه جلوه می دهند.

کدام عقل سلیم قبول می کند که یک انسان با کشتن تعدادی انسان بی گناه وارد بهشت شده و در دنیای دیگر از طرف پیامبران و اولیای الهی مورد استقبال قرار گیرد؟

کدام مشربِ فکری، سعادت و خوشبختی اخروی را به کشتن انسانها در این دنیا پیوند زده است؟

غالب فعالان مسلمان بر این باور هستند که عقبه تفکرات انحرافی و افراطی ِفعال در بلاد اسلامی،به دستهای پشت پرده ای گره خورده است که با هدف ایجاد اختلاف در دنیای اسلام بر آتش تندروی می دمند.

گروههایی مانند داعش ،القاعده ، بوکوحرام و ….نمونه های بارزی از گروههایی هستند که با دریافت حمایت های مالی و نظامی از منابعی نامعلوم در خارج از جهان اسلام، در حال معرفی چهره ای غیر واقعی از دین ما هستند.

امید که دنیای اسلام و فعالان مسلمان روزی از خواب غفلت بیدار گردند.علما،دانشگاهیان و فعالان رسانه ای مسلمان هم در این زمینه رسالتی بزرگ بر دوش دارند.اگر همه ظرفیت های فکری و نخبگانی دنیای اسلام این قبیل اقدامات را محکوم کرده با عاملان آن برخورد کنند ،ریشه این فتنه به زودی خشک خواهد شد.

سرویس سیاسی آوای سنت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن