جهان اسلامشبه قاره
موضوعات داغ

حکام اسلامی در مسیر منافع امت اسلامی نیستند

گفنگوی اختصاصی آوای سنت با استاد نصرت الله صاحبی

آوای سنت : مدیر دارالقرآن مصعب بن عمیر رضی الله عنه در ولایت غزنی افغانستان پیروی از فرامین الله و رسول اکرم را لازمه بازگشت به دوره عظمت اسلامی دانست.

استاد نصرت الله صاحبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در افغانستان تاکید کرد: علت وضعیت فعلی دنیای اسلام با او دست و پنجه نرم می نماید، همانا دور شدن از فرامین الله متعال ورسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم بوده چون تا زمانی که ما به این دو منبع بسته بودیم و قدم به قدم از گفته های پیام گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم پیروی می کردیم ،سربلند بودیم.در دوره عظمت اسلام، حرف اول را ما هرجا می‌زدیم. ولی متاسفانه زمانی که ما از این دو منبع دور شدیم، از همه خوبی ها دور شدیم .

این عالم افغانستانی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مساله دین گریزی و انتقال صحیح مفاهیم دینی گفت: برای افزایش گرایش به دین اول اینکه ما این مسئولیت را درک نماییم. مسئولیت فهم اسلام ورساندن درست به مردم از مسئولیت درست ماست.اسلام اگر به طریقه واقعی و صحیح به مردم فهمانده شود،هر فطرت سلیم وعقل سلیم  آن را می پذیرد. بالاخص امروز جوانان در شبکه های اجتماعی بیشتر فعالیت دارند . اگر سخنان علما که در فضای حقیقی بیان می شود، با استفاده از ابزارهایی مثل فیس بوک،تلگرام ،اینستاگرام و …در فضای مجازی نشر داده شود، اسلام در بین جوانان  گسترش پیدا می کند و جوانان به طرف اسلام  و فرامین اسلام روی می آورند.

این صاحب نظر اهل سنت افغانستانی افزود:اگر ما همانند صحابه کرام رضی الله عنه که به مردم با جرات کامل می‌گفتند، ای مردم مثل ما باشید ،ما هم به غیر مسلمان بگوییم، ای مردم مثل ما باشید؛در آن مقطع اسلام به دوره عظمت برمی گردد. اسلام بزرگ است. قوی بوده و قویتر می‌شود. امروز هیچ کس این جرات را ندارد که بگوید ای مردم مثل ما باشید. ولی باید این جرات را پیدا نماییم . ولی اعمال ما چیز دیگر می گوید گاهی اوقات کردار ما گفتار ما را رد می کند و تکذیب می‌کند.

استاد نصرت الله صاحبی در پاسخ به سوالی درباره شرایط کنونی حکام اسلامی تاکید کرد:متاسفانه اکثریت حکام اسلامی در شرایط خفت و بردگی حکمرانی می کنند و برنامه هایشان را از سایر کشورها می گیرند.اینها فقط در ظاهر مسلمان هستند ،اما در فکر و عقیده غیر مسلمان هستند.این حاکمان متوجه این مساله نیستند که موضوع فلسطین یک مساله جفرافیایی نیست.مساله فلسطین یک موضوع عقیدتی است و باید از آن دفاع کرد.ولی متاسفانه که حکام مسلمان ها زیر استعمار قرار گرفتند و به فکرشان چیز های دیگری تزریق شده و حتی از موضوع فلسطین دفاع نمی‌کنند.

این استاد افغانستانی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به فعالان رسانه ای اهل سنت گفت :توصیه و نظر من در مورد فعالان رسانه ای اهل سنت این است که فعال تر شوند. فعال باشند و هیچ گاهی سنگر رسانه را به دشمن واگذار نکنند. امروزه عصر سرعت است. ما اگر از ابزار سرعت و رسانه استفاده نکنیم، در حقیقت میدان را به غیر مسلمانها رها نمودیم. هیچ گاه نباید کرسی را برای دشمنان رها کنیم.باید قوی تر شویم. نیرومند ترشویم. پر انرژی تر کار کنیم. ان شا الله ما می توانیم پیام خود را از مشرق تا مغرب از شمال تا جنوب توسط همین رسانه ها برسانیم. الله متعال از شما راضی باشد،الله متعال از فعالان رسانه آوای سنت راضی باشد .

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن