جهان اسلامعمومی

دختر ۱۱ ساله‌ای که برای معرفی تاریخ مسلمانان در بریتانیا تاریخ‌ساز شد

تلاش‌های خستگی‌ناپذیر نوجوان محجبه بریتانیایی برای مبارزه با کلیشه‌های منفی در مورد اسلام

آوای سنت : دختر ۱۱ ساله ساکن «میلتون کینز» بریتانیا، جوان ترین فرد فعال در کمپین مربوط به ماه بین المللی تاریخ مسلمانان در این کشور شد.

به نقل از « miltonkeynes»، دختر ۱۱ ساله ساکن «میلتون کینز» بریتانیا، جوان ترین فرد فعال در کمپین مربوط به ماه بین المللی تاریخ مسلمانان در این کشور شد.

«مریم جزیم» از سیاستمداران و رهبران جامعه درخواست کرده است تا این رویداد را در بریتانیا به رسمیت بشناسند.

تلاش های چشمگیر او مورد توجه و قدردانی «نظم خان»، بنیانگذار موسسه «بهبود سنجش سلامت مادران» در بریتانیا قرار گرفته است.

معروفیت مریم زمانی آغاز شد که در مراسم شام جشن سالانه که توسط مرکز میراث مسلمانان بریتانیا در منچستر در ماه می سال گذشته برگزار شد، جایزه معتبری دریافت کرد.

مریم به عنوان تنها فرزند مورد تقدیر در این مراسم به سخنرانی پرداخت و مورد تشویق حضار قرار گرفت.

از آن زمان به بعد کمپین او شتاب بیشتری گرفت و او در رویدادهای مختلف، مدارس و مراکز اجتماعی برای افزایش آگاهی در مورد آموزش اسلامی، مدارا، گفتگوی بین ادیان، خیریه، تغییرات آب و هوایی، سلامت روان کودکان، محیط زیست و اهمیت بین المللی سخنرانی کرد.

 

مریم که در حال حفظ کل قرآن کریم است، قاطعانه معتقد است که بزرگداشت تاریخ اسلام و مسلمانان می تواند با تصورات منفی و اطلاعات نادرست که اغلب با جامعه مسلمانان مرتبط است، مقابله کند.

هنگامی که سومین ماه بین‌المللی تاریخ مسلمانان در ۱ می ۲۰۲۳ آغاز شد، مریم ویدیویی را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود منتشر کرد و از مردم خواست تا از این موضوع حمایت کنند و این رویداد را به بریتانیا بیاورند.

نظم خان با الهام از این ویدئو پیامی را در رسانه های اجتماعی خود به اشتراک گذاشت که بر اهمیت تمرکز بر چرایی هر اقدامی تاکید و مریم را به عنوان نمونه ای از کسی که برای ایجاد تغییر بسیار تلاش می‌کند، معرفی کرد.

نظم خان از حمایت و مشارکت مریم به ویژه  برای مقابله با اسلام هراسی تشکر کرد و از او به عنوان الهام بخش نسل های آینده تقدیر کرد.

او گفت: «مریم جزیم» یک دختر یازده ساله، نمونه کامل کسی است که با ابتکارات مختلف تلاش می کند تا جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند. او به من امیدواری می دهد که وقتی ما نباشیم، مشعل دارانی برای انجام مأموریت ما در این دنیا خواهند بود.

بر اساس این گزارش، تاثیر پیام مریم در سراسر جهان طنین انداز شده و برنامه صبحگاهی «سلام بریتانیا» برای قدردانی از تلاش‌های مریم او را در روز چهارم  دعوت کرد.

در طول مصاحبه زنده تلویزیونی، او به سفیر بریتانیا در روز جهانی حجاب، شرین محمود، پیوست تا درباره ماه بین المللی تاریخ مسلمانان به دیگران آگاهی دهد.

مریم که قبلا به عنوان بهترین قاری قرآن در بریتانیا شناخته شده بود، اکنون به عنوان نامزد نهایی جایزه «میلتون کینز» ۲۰۲۳ در بخش جوانان الهام بخش انتخاب شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن