جهان اسلامعمومی

در حاشیه برقراری روابط کشور های اسلامی با اسرائیل

خیانت به آینده ی دنیای اسلام

آوای سنت : فلسطین اِشغالی از نظر ژئوپلتیک در قلب جهان اسلام و در ساحل جنوب‌شرقی دریای مدیترانه و ساحل شمالی دریای سرخ است که از شمال با لبنان، از شمال‌شرقی با سوریه، از شرق با اردن و ازجنوب‌شرقی با مصر هم‌مرز است.

رژیم صهیونیستی، در سال ۱۹۴۸ با اشغال حدود ۲۱ هزار متر مربع از سرزمین های فلسطینی اعلام موجودیت کرد و در حال حاضر بیش از ۹ میلیون نفر(با اکثریت یهودی) جمعیت دارد.

فلسطین چگونه اِشغال شد؟

در ۲۹ نوامبر ۱۹۴۷ میلادی، سازمان ملل متحد، طرحی را تصویب کرد که به موجب آن، سرزمین فلسطین که در قیمومیت بریتانیا بود به دو بخش اسرائیل و فلسطین تقسیم(غصب) شود و اداره شهر بیت المقدس(قُدس)، به صورت بین‌المللی باشد.

این طرح که با رضایت و حمایت کامل بریتانیا انجام شد، موافقت سران رژیم صهیونیستی را در پی داشت اما فلسطینیان و دولت‌های عرب منطقه، بلافاصله آن را رد کردند. در نتیجه از تاریخ ۳۰ نوامبر ۱۹۴۷ تا ۱۴ مه ۱۹۴۸ میان مردم فلسطین و یهودیان مسلح شده توسط غرب، نبردهای خونینی درگرفت. نهایتاً در ۱۴ مه ۱۹۴۸ هم‌زمان با پایان قیمومیت بریتانیا بر فلسطین، رژیم اسرائیل اعلام موجودیت کرد.

این مساله موجب شد جنگ های زیادی از جمله در سال های ۱۹۴۸ ،۱۹۵۶، ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ میلادی بین رژیم اسراییل و کشور های منطقه شکل بگیرد.

رژیم صهیونیستی اولین بار توسط کدام کشور اسلامی به رسمیت شناخته شد؟

مصر اولین کشوری بود که با پیمان کمپ دیوید، اسراییل را به رسمیت شناخت. پیمان کمپ دیوید پس از دوازده روز مذاکرات مخفیانه و با میانجی‌گری ایالات متحده آمریکا در کمپ دیوید که یکی از استراحتگاه‌های رئیس جمهور آمریکا است نهایی شد و در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۷۸ با حضور جیمی کارتر، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در کاخ سفید توسط انور سادات رئیس جمهور مصر و مناخیم بگین نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امضای نهایی رسید.

عواقب به رسمیت شناختن رژیم اسراییل

کشورهای زیادی در جهان هستند که فلسطین اشغالی را به رسمیت نمی شناسند از جمله عراق، اندونزی، پاکستان و…

اما کشور هایی نیز با پشت کردن به منافع امت اسلامی از گذشته تا کنون، رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت شناخته و دست دوستی به سمت دشمنان مسلمانان دراز کرده اند.

در حالی که خداوند متعال در قرآن کریم بارها در مورد یهودیان افراطی که همان صهیونیست های عصر حاضر هستند با مسلمانان سخن گفته و به آن ها هشدار داده است اما کشورهای مسلمانی هستند که چشم بر جنایات رژیم کودک کش اسرائیل و خونهای به ناحق ریخته شده ی شهدای مظلوم فلسطینی بسته اند و با برادر کُش، پیمان برادری بسته اند.

پیامدهای تسلیم در برابر فشارهای آمریکا برای عادی کردن روابط با رژیم اسرائیل منجر به نتایج منفی زیادی می شود، از جمله اینکه در دراز مدت شهرک سازی های اسراییل در مناطق فلسطینی بیشتر و بیشتر می شود و خون های زیاد تری از مردم مظلوم فلسطین ریخته خواهد شد.

در نتیجه ی این عادی سازی ها، آرمان تشکیل کشور فلسطین اندک اندک رنگ می بازد و وجود اسراییل غاصب موضوعی طبیعی جلوه می کند.

هرچه رژیم صهیونیستی نفوذ بیشتری در منطقه پیدا کند قطعا نتایج منفی دراز مدت آن دامن کشور های اسلامی را خواهد گرفت و روزی که به خودشان بیایند کار از کار گذشته است.

به قلم عبد الله احسانی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن