جهان اسلامعمومی

دشمنان در پی ترویج بی حیایی در جامعه اسلامی هستند

آوای سنت: امام جمعه مسجد جامع الخلیل خاش هدف کفار و مشرکین را ایجاد جنگ های مذهبی و فرقه ای در بلاد اسلامی دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا محمد عثمان قلندر زهی، بی حجابی زنان و چشم چرانی مردان را اسباب بی حیایی و فحشا در جوامع فعلی اسلامی توصیف کرد و گفت: بی حجابی زنان و ظاهر شدن زنان در ملا عام و نگاه کردن مردان به سوی زنان نامحرم و صحبت با یکدیگر اسباب بی حیایی و فحشا است. سوره مبارکه نور درباره مردان و زنان مومن چنین می فرماید، مردان مومن نگاه خود را پایین کرده و شرمگاهشان را حفاظت نمایند. همچنین زنان مومن نیز نگاه خود را به پایین داشته و زینت خود را جز برای شوهران ظاهر نکنند. دستور دین برای همه خواص و عام یکی است و خداوند متعال اینچنین اعمال را از افعال حرام معرفی می کند. با همه این احوالات از دیده و شنیده می شود که زنان نامحرم با مردان در انظار عمومی می رقصند. این آخرین درجه فسق و معصیت است و لعنت، نفرین و غضب باریتعالی و ملائکه و لعنت مخلوق شامل حالشان می گردد.

مولانا قلندرزهی توسل به حلیه، نیرنگ و فریب را مستوجب شدیدترین عذاب الهی دانست و اظهار داشت: خالق یکتا در گذشته این گروه از افراد را هلاک کرده و آنها را به شکل حیوان در آورد. مانند قوم بنی اسرائیل که چون از احکام نافرمانی ورزیدند، الله تعالی ایشان را به گونه میمون در آورد، چرا که نهی الهی را نادیده گرفته و طریقه حیله در پیش گرفتند. گناهکاران بنی اسرائیل پس از ارتکاب به گناهان بسیار، شب هنگام که به خواب رفتند به امر خداوند به شکل میمون در آمدند و هنگام صبح مردم دیدند که درهای خانه هایشان بسته شده و کسی بیرون نمی آید. مردم برای آنکه بدانند مسئله چیست رفتند و دیدند که دسته گناهکاران از شکل انسان در آمده و می غلتند. آگاه باشید رب متعال شکل کسانی که منهیات و محرمات الهی را نادیده بگیرند عوض کرده و به هلاکت می رساند. به تحقیق پروردگار زود مواخذه می کند و عذاب می دهد، البته با کسانی که توبه پیشه کنند بخشنده و مهربان است.

امام جمعه خاش نهی از منکر را از اصلی ترین وظایف اهل دین برشمرد و تاکید ورزید: امت مسلمان باید جمیع محرمات را حرام بدانند، رقصیدن و نوشیدن شراب در مراسم عروسی گناه و حرام هستند. شراب «ام الفساد» است. عقل فرد شراب خوار وقتی ذائل گردد مرتکب چندین گناه دیگر نیز می شود. خوردن شراب ایمان را از وجود مومن خارج می کند و چه بسا مرتکب فعل زنا شده و اگر در آن حال بمیرد بدون ایمان مرده است. حرام با هیچ تاویلی حلال نمی شود. گرانفروشی در این عصر و زمان که مردم از نظر اقتصادی در تنگنا قرار دارند علاوه بر حرام، ظلم به حساب می آید.

مولانا قلندر زهی نزول عذاب های آسمانی و زمینی در نتیجه نافرمانی از اوامر خدای متعال و رسول گرامی را فرصت بازگشت به سوی بندگی و استغفار بابت اشتباهات گذشته خواند و متذکر شد: در خاورمیانه کشورهای اسلامی با اسرائیل و کمونیست ها دست دوستی، محبت و همکاری می دهند.گاهی می بینیم که مسلمانان به جان هم می افتند. کفار و مشرکین امت اسلامی را به جان هم انداخته و جنگ های مذهبی و فرقه ای براه می اندازند. اینها نشانه های عذاب هستند. در افغانستان، عراق و سوریه هزاران مسلمان کشته شدند و این تنبیه خداوند بود، چرا که مسلم وظیفه خود یعنی جهاد را ترک کرده است.

امروز مسلمانان به غیر الله قسم یاد می کنند و قسم به ذات الله را باور ندارند در حالیکه مشرکین زمان پیامبر وقتی قسم می خوردند به نام الله قسم یاد می کردند. چنانچه در مسائل اعتقادی و عبادی همان تعظیم و کرنشی را که برای الله می کنیم برای غیرالله نیز انجام دهیم به این معنا است که غیر از خدا را پرستش کرده ایم. اگر عقیده، عمل و اخلاق ما صحیح باشد نه تنها تحریمی بر ما از جانب انسان ها تحمیل نمی شود، بلکه از جانب خداوند هم نمی آید و عذاب ها برداشته خواهند شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن