جهان اسلامعمومی

دموکراسی متناقض آمریکایی

رفتارها و معیارهای دوگانه آمریکا در زمینه حقوق بشر و آزادی

آوای سنت: آمریکا صحبت های زیادی در مورد آزادی ،حقوق ، برابری ، دموکراسی و اصطلاحات مشابه آن می کند،این کشورمدعی است که  می خواهد این موضوعات را در کشورهایی که طبق استانداردهای آمریکا فاقد آن هستند ، پیاده وتثبیت کند. استانداردهایی که نسخه صادراتی آن با نسخه  داخلی متفاوت است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت بر اساس این ادعا بود که آمریکا در امور بسیاری از کشورها مداخله کرد ،کشورها را ویران و  مردم را خسته کرد ، بهار عربی را با دروغ به عنوان مردم سالاری به مردم تحمیل کرد.

اینجاست که باید اندیشید چه اتفاقاتی افتاده است؟

بیایید آخرین نمونه از عجایب آمریکا را در نظر بگیریم.

این کشور پس از حادثه ۱۱ سپتامبر به بهانه از بین بردن تروریسم القاعده که اعضای طالبان آن را رهبری می کردندبه افغانستان حمله کرد. طالبان را حذف کرد. این گروه را در فهرست گروههای تروریستی قرار داد. تعداد زیادی از عوامل آنها را دستگیر و در گوانتانامو زندانی کرد و به مردم افغانستان وعده نجات از یک حکومت وحشیانه ای را داد که آنها را به دوران ماقبل مدرن بازگرداند. همه این ها به نام پاک سازی تروریسم و ​​اعطای  دموکراسی صورت گرفت .

مردم افغانستان نسیمی از آزادی را احساس کردند و به امید تداوم و افزایش استشمام این نسیم بودند. اما آمریکا ناگهان برگشت و علیه آنها اقدام کرد.این کشور با تصمیم به خروج سریع از افغانستان و بازگرداندن دوباره آن به طالبان به مردم افغانستان خیانت کرد.

آمریکا ،که این کار را انجام داده است و هنوز هم انجام می دهد ، همچنان از ضرورت توسعه سیستم های حکومتی مطابق با نیاز مردم به دموکراسی ، آزادی ها و حقوق بشر حرف می زند.

آیا دوگانگی شدیدتر از آن وجود دارد و آیا دروغی بدتر از این دروغ هست؟

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن