جهان اسلامعمومی
موضوعات داغ

رویداد ورزشی یا برخورد تمدن ها؟!!

یادداشتی از ابراهیم بدوی

آوای سنت : یک بار دیگر،مجبور شدم در مورد جام جهانی فوتبال به میزبانی کشوردوست یعنی قطر دست به قلم شوم تا در مورد رویدادهایی غیر از سرگرمی فوتبالی که این مسابقات شاهد آن است، اظهار نظر کنم.

این اقدام من به سبب اقدام رسانه های غربی است که از رقابت در زمین ورزش وجام جهانی خارج شده اند وتیر انتقادهای بدخواهانه خود را به سمت مسائل فرعی سوق داده اند.

این اقدام کشورهای غربی نادیده گرفتن حجم دستاوردی است که قطر در میزبانی این رویداد با موفقیت به دست آورد.

موفقیتی که فقط ناسپاسان می توانند آن را انکار کنند، این امر نشان دهنده آن است که اعراب و مسلمانان با تکیه بر توانایی های خود می توانند غیرممکن ها را ممکن سازند.

فناوری و سازماندهی این مسابقات فراتر از انتظارات بود و این مسابقات را که غرب به دنبال انتقال آن به کشور دیگری بود،به بهترین و موفق ترین تورنمنت تاریخ تبدیل کرد.

به نظر من شاید مهمترین ویژگی این تورنمنت این است که به مردم عرب ما نشان داد که الگوبرداری از مدل پیشرفته غربی از نظر فنی و علمی و اتخاذ ایده های ایدئولوژیک و اجتماعی تا حد زیادی با ارزش های تثبیت شده ما که برگرفته از دین اسلام است،در تضاد می باشد.

الگوی غربی به سبب توانایی آنها در یکسان سازی آرای خود،گروگان گروه های باج گیر شده است که افکار نابهنجار را حمل می کنند.

سیاستمداران غربی در حال دور شدن از ارزش های والای انسانی هستند و به دنبال ایده های مخربی هستند که با فطرت انسان در تضاد است.با دولت‌های تروریستی سرکش متحد شده و جنایات آنها را نادیده می‌گیرند،به لطف گروه‌هایی که در اختیار دارند و با فشار بر جریان های رای‌دهنده در کشورهایشان تأثیر می‌گذارد و آنها را گروگان ایده‌های ارزشمندی که برای بشریت مخرب است،می گیرند

اتفاقاتی که با این جام قهرمانی جهانی در هم آمیخته است به فرزندان ما این فرصت را می دهد که بین توسعه فنی و علمی غربی و فروپاشی ارزش ها که الگوی غربی با شعارهای دموکراسی و آزادی به رخ ما می کشند تفاوت قائل شوند و من می بینم که این رویداد جهانی ورزشی قهرمانی به یک نتیجه رسیده است و آن برجسته کردن این مفهوم در میان جوانان عرب و مسلمان است.

کسانی که از یک مقام غربی با شعاری که زیر لباس اصلی خود داشت(اشاره به وزیر کشور آلمان و پوشیدن نشان هم جنس گرایان) ودر چالشی آشکار با ارزش ها و آداب و رسوم عربی و اسلامی بود، شگفت زده شدند و همه ما باید این موضوعات را برای محافظت از فرزندانمان در برابر غرب زدگی،برجسته کنیم.

مسابقات فوتبال جام جهانی قطر با وقایع خود عمق شکاف را تأیید می کند و ثابت می کند که دموکراسی غربی تفاوت را رد می کند و آن را سرکوب می کند، درست مانند هر رژیم دیکتاتوری که علناً از رد تفاوتها صحبت می کند.این فرصتی است برای تأمل و اطمینان از این که شعارهای جذاب ممکن است دروازه ای برای خودباختگی باشد.

اگر از ارزش‌ها و اخلاق موروثی خود غافل شویم که تجربیات نشان داده است که توسعه یافته‌تر از افکار فریبکارانه و نابهنجار است که دیگری با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای قدرتمند خود و تسلط خود بر آن‌ها در صدد گسترش آن در میان رده‌های جوانان جهان است که بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی را به درگیری کشانده است.

این درگیری در بسیاری از آنها به سطح جنگ داخلی رسید و وارد تونل تاریکی شد که فقط خدا می داند چه زمانی از آن خارج می شود وکشورهای دیگر در حالی که در آستانه سقوط بودند نجات یافتند تا صحت ضرب المثل رایج که می گوید (از غرب چیزی نمی آید که دل را خوش کند ) تأیید شود.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن