عمومی

ممانعت از صادرات محصولات کشاورزی فلسطین توسط اسرائیل

در پی تصمیم اسرائیل برای ممانعت از صادرات محصولات کشاورزی فلسطین ، بسیاری از شرکت ها و مزارع موجود در کرانه باختری اشغالی در معرض خطر تعطیلی قرار گرفته اند.

در پی تصمیم اسرائیل برای ممانعت از صادرات محصولات کشاورزی فلسطین ، بسیاری از شرکت ها و مزارع موجود در کرانه باختری اشغالی در معرض خطر تعطیلی قرار گرفته اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خیزران
اگر دولت اسرائیل از تصمیم خود منصرف نشود ، یکی از مزارع که با خطر تعطیلی روبروست ، مزرعه گیاهان دارویی ابوخیزران در کرانه باختری است. در این مزرعه سالانه حدود ۳۰ تن گیاهان دارویی پرورش داده می شود و محصولات آن به کشورهای اروپایی و خلیج فارس صادر می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خیزران
مدیر مزرعه ابوخیزران ، می گوید: به دلیل موانعی که اسرائیل برای محصولات زراعی فلسطین ایجاد کرده، ممکن است در این دوره متضرر شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خیزران
وی همچنین با بیان اینکه ۱۶ نوع گیاه دارویی که در بسته بندی های ویژه , در سردخانه ها نگهداری می شوند , گفت:” حداکثر زمان نگهداری این محصولات , ۱۶ روز است و همه این گیاهان دارویی به کشورهای خارجی صادر می شوند. با تصمیم اخیر اسرائیل , این محصولات دور ریخته خواهند شد.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر شرکت حصاد که خرمای فلسطین را صادر می کند , با بیان اینکه شرکتهای اسرائیلی از این ممنوعیت ها به نفع خود بهره برداری می کنند گفت :”اسرائیل که دروازه های مرزی را کنترل می کند به تاجران فلسطینی اجازه عبور نمی دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صادرات محصولات کشاورزی , ستون فقرات اقتصاد فلسطین است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عصفور
عرفات عصفور، رئیس هیات مدیره مرکز تجارت فلسطین با بیان این که “صادرات محصولات کشاورزی , ستون فقرات اقتصاد فلسطین است” گفته است :”تعدادی از سازمان های بین المللی , آماده می شوند تا برای متوقف کردن این ممنوعیت ها , به اسرائیل فشار بیاورند”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بنا به اظهار عصفور , محصولات زراعی و گیاهی فلسطین, سالانه ۵۶ میلیون دلار به بازار اسرائیل و ۱۷۰ میلیون دلار به بازارهای جهانی , صادر می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در ۸ فوریه ، اسرائیل اعلام کرد که از صادرات محصولات کشاورزی از کرانه باختری ممانعت می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن