جهان اسلامعمومی

محمد ابوتریکه، تحلیل جام جهانی ۲۰۲۲ را با آیاتی از قرآن آغاز کرد

آوای سنت : محمد ابوتریکه، بازیکن پیشین تیم ملی مصر با حضور در شبکه بی ان اسپورت تحلیل خود درباره جام جهانی ۲۰۲۲ میلادی را با آیاتی از قرآن کریم آغاز کرد و این اقدام بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت.

به نقل از القدس العربی، حضور محمد ابوتریکه، بازیکن پیشین تیم ملی مصر در آستانه افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ میلادی در استودیوی تحلیلی شبکه ورزشی «بی ان اسپورت» حاضر شد.  

محمد سعدون الکواری، روزنامه نگار خبری قطر حضور محمد ابوتریکه، ستاره سابق مصر را در شبکه ورزشی  «بی ان» برای تحلیل دیدار افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ خوشامد گفت.

محمد ابوتریکه نیز گفت: « ما احساس غرور می کنیم، از سال ۱۹۳۰ میلادی امسال شاهد میزبانی یک کشور اسلامی و عربی برای جام جهانی هستیم و برای همین خاطر من صحبت های خود را با یک آیه از قرآن کریم آغاز می کنم.

وی افزود: یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ”، (اى مردم، ما همۀ شما را نخست از مرد و زنى آفریدیم و آن گاه شعبه هاى بسیار و فرق مختلف گردانیدیم تا یکدیگر را بشناسید، همانا بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شمایند، همانا خدا کاملا دانا و آگاه است».

وی در سخنان خود نیز از قطر به خاطر میزبانی جام جهانی تشکر کرد و گفت: قطر، یک کشور اسلامی عربی که به هویت، سنت ‌ها و قوانین خود افتخار می ‌کند.

وی  به عشق خود به قطر اذعان و آرزو کرد که نعمت امنیت و رفاه در این کشور تداوم داشته باشد.

محمد ابوتریکه پیش از آغاز بازی اکوادور و قطر در این استودیو تحلیلی حاضر شد و صحبت کرد.

این اقدام محمد ابوتریکه در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن