جهان اسلامشبه قاره

مسلمانان باید با توسل به روش پیامبر با توهین ها مقابله کنند

آوای سنت: علامه سید سلمان ندوی از علمای شاخص اهل سنت در هندوستان با انتشار پیامی نسبت به هتک حرمت رسول اکرم از طرف رئیس جمهور فرانسه واکنش نشان دادند.

متن پیام این عالم بزرگوار به شرح ذیل است:

ن والقلم و ما یسطرون….
نون؛ به قلم و به آنچه می نویسد. سوگند که تو به خاطر(لطف و) نعمت پروردگارت دیوانه نیستی و همانا برای تو پاداش بی منت خواهد بود و حقا که تو براخلاق بزرگی استواری. به زودی خواهی دید و خواهند دید که کدام یک از شما دستخوش جنونید.(سوره قلم آیات ۶-۱ ).

پیامبر ما صلی الله علیه وسلم آخرین رسول و رحمه للعالمین است. او پیامبری است که خداوند متعال او را برای اتمام حجت برای تمام انسانیت فرستاد تا برای همگان بشیر و نذیر باشد. خداوند متعال می فرماید: او کسی است که رسولش را با هدایت و آئین حق فرستاد، تا آن را برهمه آئین ها غالب گرداند، هرچند مشرکان کراهت داشته باشند. (سوره توبه: ۳۲).

به تحقیق که خداوند متعال به پیامبر خود وعده داد که دین اسلام در همه جا غالب خواهد آمد و خداوند در حق او پیروزی و عزت را نوشته است، اما منافقین نمی فهمند. هنگامی که نبی اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در مکه مکرمه مظلوم واقع شده بودند و ایشان را کنار قریش در انزوا قرار داده بودند، خداوند متعال به او وعده داد که اصحاب و یاران او به زودی کشورهای عرب و عجم را فتح خواهند کرد و به زودی او فرمانروای عرب و عجم خواهد شد.

بعد از آن بود که پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم پس از هجرت به مدینه منوره در مدت زمان کوتاهی اعلان فرمودند: کسری هلاک شد و بعد از وی کسرای دیگری نخواهد بود. قیصر هم هلاک خواهد شد و قیصر دیگری نخواهد امد.

طولی نکشید که پس از چند سال این بشارت های نبوی به تحقق پیوست و حکومت کسری و دولت ساسانی و امپراطوری بزرگ روم همه درهم شکستند. پیامبر در حدیثی می فرماید: در روی زمین هیچ خانه خشت و گلی خیمه برقرار نمی ماند، مگر اینکه خداوند متعال آئین اسلام را در آن خانه وارد می کند و یا با عزت و سربلندی و یا با ذلت و خواری ( یا اسلام را می پذیرد و خداوند آنها را سربلند می گرداند یا به ناچار در برابر اسلام سرتعظیم فرود می آورند).

شکی نیست که کفار و مشرکین مکه پیامبراکرم صلی الله علیه و آله وسلم را مسخره می کردند و به ایشان ناسزا می گفتند و حتی ایشان را دیوانه خطاب می کردند تا جایی که خداوند متعال به او فرمود: صبر جمیل پیشه کن و صبر تو (به یاری و توفیق) خداوند نیست و بر انان اندوه مخور و از آنچه مکر و تدبیرهای خصمانه ای که می کنند، دلتنگ مباش. (نحل : ۱۲۷)

همین طور اصحاب با وفای پیامبراکرم صلی الله علیه و اله وسلم هم در مقابل آزار و اذیت دشمنان صبر می کردند و خداوند متعال این صفت خوب را به آنها عطا کرده بود. آنها صبور بودند و با اهل باطل مقابله می کردند و کلمه زیبای لا اله الا الله را به مردم می رساندند.

متاسفانه که در این عصر جاهلیت فرانسه زنده شده است و تکبر آنها ظاهر و عیان گشته است و بار دیگر فرانسه با صلیبیت، حسادت، دشمنی، خبائث و سرافکندگی خود آشکار شد. فرانسه با نقشه های شومش بر علیه اسلام آشکار شد. حکام فرانسه با تمام توان و قوت و سلاح خود به ساحت مقدس آن حضرت صلی الله علیه و آله وسلم می تازند. آنها توهین می کنند و به آن رسول مهربان که برای نجات تمام انسان ها مبعوث شده است. آنها قدر و قیمت این نبی آخرالزمان را نفهمیدند، همان طور که قدر و جایگاه حضرت عیسی علیه السلام را نفهمیدند. اینها ذلیل و حقیر هستند. اینها حسود هستند. اینها دشمنان قسم خورده اسلام هستند. اینها شکست خورده و مغلوب هستند که زود است بشارت نبوی در کشور آنها محقق شود.

من با ایمان به خدا و توکل کامل این حدیث نبوی را می خوانم و یقین دارم که در سرزمین فرانسه و تمام اروپا و حتی در امریکا و اسرائیل و روسیه و تمام نقاط جهان جایی باقی نمی ماند، مگر اینکه اسلام در آن داخل می شود، یا با عزت و سربلندی و یا با ذلت و خواری.

پس ای مسلمانان! ای مردم مراکش و مغرب! ای مردم الجزایر و تونس و ای مردم آفریقا و ای تمام مسلمین مقیم فرانسه، هرگز ناامید نباشید و دست به کاری نزنید که از لحاظ قانونی جرم محسوب شود، بلکه مردم فرانسه را به طرف الله و رسول و به طرف قرآن عظیم الشان دعوت بدهید. شما باید که در هر کوچه و خیابان، در شهر و روستا، در رستوران ها و اماکن تفریحی و در همه خیابان ها حرف حق را بگویید و مردم را به طرف حق دعوت دهید. همانطور که پیامبر اعظم و اصحاب او دعوت حق را در مکه مکرمه عام نمودند. علی رغم ظلم و ستمی که بر آنها می شد بر خداوند توکل می کردند و در راه دعوت اسلامی، پایدار و استوار بودند و با قوت ایمانی خود علنا مردم را به سوی اسلام دعوت می دادند.

ای مسلمانان فرانسه! این صفت نبوی را از شما می خواهیم که به همین ترتیب شما هم مردم را به اسلام دعوت کنید. اگر اخلاقتان همین طور باشد، یقین داشته باشید که فرانسه به سیطره شما خواهد آمد و بدانید که صبر و استقامت شما مورد پسند الهی قرار می گیرد. مردم فرانسه باید بدانند که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه بسیار حقیر و پست است و در این شکی نیست که او از نسل بوزینه و از نسل خنزیر است. پس ای مسلمانان فرانسه! به قدرت الهی ایمان داشته باشید و به جلال و عظمت الهی و به رسالت آن حضرت صلی الله علیه و اله وسلم ایمان داشته باشید. رسالتی که بر کفار زمان جاهلیت فائق شد و همان رسالت در این عصر هم بر کفار و ملحدین غالب می شود تا جایی که در تمام کره خاکی جایی باقی نمی ماند، مگر اینکه اسلام در آن داخل می شود و این بشارت نبوی است، پس بر خدا توکل کنید و با اخلاص عمل کنید و این قول الهی را به یاد داشته باشید که (ای پیامبر! مردم را) با حکمت و پند و نیکو به راه پروردگارت بخوان و با مخالفان به شیوه ای که نیکوتر است جدال و گفتگو کن، همانا پرورداگارت به کسی که از راه او منحرف شده آگاه تر است و همچنین او هدایت یافتگان را بهتر می شناسد. (سوره نخل: ۱۲۵)

خدای متعال در جای دیگر می فرماید: و کیست خوش سخن تر از کسی که (مردم را) به سوی خداوند دعوت کند و (خود نیز) عمل شایسته انجام دهد و بگوید، من از مسلمانان هستم.

هرگز نیکی و بدی یکسان نیست. بدی را با نیکی دفع کن. ناگاه (خواهی دید) همان کس که میان تو و او دشمنی است گویی دوستی گرم و صمیمی است! این خصلت و برخورد نیکو را جز کسانی که اهل صبر و شکیبایی هستند دریافت نمی کنند و این را جز کسی که دارای بهره بزرگی (از کمالات باشد)نخواهد یافت. (سوره فصلت ۳۵: ۳۳)

و در جای دیگر می فرماید: و اگر از طرف شیطان (و شیطان صفتان) کمترین وسوسه و تحریک و سونیتی به تو رسید، پس به خداوند پناه آور که قطعا او شنوا و داناست). (سوره اعراف: ۲۰۰)

پروردگارا: از ما قبول فرما. تویی که شنوا و دانایی. خدایا، برای ما عزت و نصرت و غلبه و کامیابی را رقم بزن و به دست ما و برای ما فرانسه را فتح کن. آمین یا رب العالمین.

ترجمه سرویس بین الملل آوای سنت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن