جهان اسلامعمومی

مولانا بلوچی:دشمنان در پی اغفال جوانان مسلمان هستند

آوای سنت: نایب امیر جماعت اسلامی تبلیغ پاکستان ماموریت اصلی دشمن را اغفال نسل جوان مسلمان با تولیدات گمراه کننده و موسیقی های مبتذل توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا محمد ادریس بلوچی بشر را دارای دشمنی از جنس خود و دشمنان جنی و شیطانی دانست و گفت: انسان باید در برابر همنوعش حسن خلق نشان دهد و اگر برخورد بدی دید صبر پیشه نماید. اگر شخص هتاک جزو افراد غیر مومن بود باز هم با او به روش اخلاق اسلامی برخورد کند و چنانچه اینکار منجر به نتیجه نشد و خود را در معرض خطر و آسیب دید، در این هنگام جهاد، حق مشروع انسان است که اگر پیروز شود قاضی میدان خواهد بود و رتبه‌ی بالایی دارد. اگر در جهاد شکست خورد و کشته شد، درجه‌ی شهادت او از جهاد بالاتر شمرده می شود. در احادیث آمده‌ است که قبل از اینکه خون شهید بر زمین بریزد گناهان او معاف می‌ گردد.

نایب امیر جماعت اسلامی تبلیغ پاکستان راه مبارزه با دشمنان جنی و شیاطین و مبارزه با آنان را پناه بردن خدا خواند و افزود: در برابر شیطان، گذشت و معافی در کار نیست و باید تا آخرین توان با او مبارزه کرد. شیطان از هر راهی وارد می شود تا که بتواند تعداد بیشتری از انسان ها را گمراه کرده و با خود به سرای دوزخ بکشاند و هرگز تا قیام قیامت دست از این کار برنخواهد داشت. قرآن کریم راه های مبارزه با شیطان را به خوبی بیان کرده و بهترین مبارزه ایمن خواهی از خدای متعال برای حفاظت از شر شیاطین انسی و جنی است. شیطان از طریق مختلف وارد میدان می‌شود که مبارزه با آن بسیار سخت است. یکی از راه های گمرا کننده علاقه نسل جوان مجالس دورهمی می باشد. اسلحه‌ای که شیطان در این میدان به کار می‌گیرد و بسیار قدرتمند است، آلات لهو و لعب و موسیقی، تفریحات ناسالم و مجلس‌های عیش و نوش و ….شناخته می شوند.

مولانا بلوچی متذکر شد: دشمن از این اسلحه برای تباه‌کردن نسل فرزندان آدم استفاده کرده‌ است. امروز بیش از سیزده هزار شبکه‌ ماهواره‌ای از طرف دشمن بر علیه امت اسلام مشغول برنامه ریزی، تهیه فیلم و پخش برنامه هستند. درست است که فضای مجازی مزایایی نیز دارد، اما ضررهای آن بیش‌ از فوایدش می باشد. متاسفانه همه ما در این مورد کوتاهی کرده‌ و وقتی از خواب بیدار می شویم که همه‌ چیز از دست ما خارج شده‌ است. فضای مجازی باعث قباحت روابط دختر و پسر شده و این مسئله میزان آمار طلاق در جامعه را افزایش می بخشد . لذا می طلبد خانواده ها مراقبت بعمل آورند تا فرزندان شان در دام های شیطانی گرفتار نشوند.

یکی دیگر از راه‌های نفوذ شیطان در انسان را از طریق وسوسه وی به جمع آوری مال و منال دنیا برشمرد و عنوان نمود: شیطان با این وسوسه که بشر سرمایه اش را از راه های نامشروع به دست آورده و در همان راه به مصرف برساند، وارد عمل می‌شود، پس کسانی که اهل معامله و تجارت هستند باریتعالی را در هنگام معاملات در نظر بگیرند. حضرت عمر رضی الله عنه از کاسبان امتحان می‌گرفت تا ببیند چه کسانی می‌توانند به خوبی روزی حلال کسب کنند. ایمان کسبه در مغازه محک می‌خورد. احتکار، گران‌‌فروشی و فروش جنس بدل به جای واقعی از مصادیق ظلم هستند.

این عالم شاخص اهل سنت همچنین اظهار داشت: یکی دیگر از راه‌های نفوذ شیطان، ایجاد شبهات و شهوات است که با این کار امت اسلامی و نسل جوان را نابود می‌کند. برای رهایی و نجات از دام های شیطان لعین رجوع به نماز و انجام کارهای مفیدی مانند ورزش و مشارکت در کارهای عام المنفعه سودمند خواهد بود. بی تردید تاثیر مواعظ علما و پند و نصیحت های قرآن کریم انسان را تا مدتی از ارتکاب به افعال شیطانی باز می دارد. استمرار مشارکت در جلسات احکام و ارتباط با فعالیت های فرهنگی مساجد عامل تقویت روح به دین است. فرصتی گرانبها برای نسل امروز که اوقات فراغت جوانی شان را برای خدمت به اسلام برنامه ریزی نمایند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن