جهان اسلامعمومی
موضوعات داغ

نگرانی مورخ اسرائیلی از نفرت افکار عمومی عرب از اسرائیل

آوای سنت: یک مورخ سرشناس اسرائیلی به سبب بالا بردن پرچم فلسطین در جشن پیروزی تیم مراکش وصعود به نیمه نهایی جام جهانی قطر،به تیم ملی فوتبال مراکش حمله کرد و تاکید کرد که پایبندی به آرمان فلسطین،فصل مشترک همه جوانان سرزمین های عربی است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، ایال زیسر،استاد شرق‌شناسی دانشگاه تل‌آویو،در مقاله‌ای که روزنامه اسرائیل امروز آن را منتشر کرد،گفت: بازیکنان تیم ملی مراکش نمایشی از دوگانگی را انتخاب کردند که پیروزی خود را به صورت دسته جمعی با پرچم فلسطین جشن گرفتند.

او عصبانیت خود را نسبت به تیم ملی مراکش و هواداران حاضر در ورزشگاه ها در جام جهانی که پرچم فلسطین را نیز به اهتزاز درآوردند،ابراز کرد و معتقد بود: افراشتن پرچم فلسطین هیچ هزینه ای برای آنها و مطمئناً خطری در بر ندارد.

وی افزود: شواهد حاکی از آن است که خود مراکش به همراه بسیاری از کشورهای عربی روابط دیپلماتیک (عادی سازی) با اسرائیل برقرار کرده و در تلاش برای پیشبرد همکاری با آن در زمینه های مختلف است، اما تحریک علیه اسرائیل فراگیر شده است. او همچنین گفت: این جنس اقدامات در قطر این از طرف مقامات آنجا حمایت می شود تا آثار همکاری بین آنها و ایالات متحده و نتیجه سال ها گفت و گو با اسرائیل را از بین ببرد.

زیسر با اشاره به اینکه قطر خیلی بهتر از ایران نیست،گفت دشمنی با اسرائیل تنها چیزی است که امروز می تواند جوانان عرب را متحد کند،بنابراین، پایبندی به آرمان فلسطین وجه مشترک بین همه این جوانان خواهد شد.

او معتقد است در این اقدامات هیچ چیز وجود ندارد که کسی را شگفت زده کند، اما آنچه شگفت آور است این است که تعداد کمی از اسرائیلی ها برای خواندن واقعیت خاورمیانه مشکل دارند و شاید آنها در واقع آن را به خوبی درک می کنند که در بین افکار عمومی جهان عرب هیچ کس حاضر نیست به ما گرما و عشق (عادی سازی) بدهد.

این مورخ خاطرنشان کرد: بهتر است اسرائیل و اسرائیلی ها به پیروزی ای که به دست آوردند یعنی تمایل سران جهان عرب برای پذیرش ما راضی باشند و بدانند که واقعیت های خاورمیانه دست نیافتنی و شاید حتی غیر ضروری است و نیاز نیست آنرا مطالبه کنند.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن