جهان اسلامعمومی
موضوعات داغ

هویت اسلامی در پرتگاه غفلت و تباهی

یادداشتی از احسان عثمانی

آوای سنت : در روزهای اخیر انتشار دو خبر در رابطه با کشور عربستان بنده را به عنوان یک فعال اهل سنت شوکه کرده است.

خبر نخست درباره برگزاری جشن هالووین درریاض، پایتخت ام القرای دین اسلام و رژه زنان و مردان با ماسک های عجیب در خیابانهای این شهر است.

بر اساس گزارش رسانه ها، امسال برای دومین بار و تحت تاثیر اصلاحات در حال اجرای ولیعهد عربستان، این جشنِ بی هویت در مهد دین اسلام برگزار می شود.

برخی از حاضران در این جشن، اعتقاد داشتند که این جشن یک مراسم سرور و شادی بی ضرر است.اما شب گذشته در کره جنوبی ۱۵۰ نفر در این جشن کشته شدند!

بحث کره جنوبی هم اگر نباشد سوال من این است که این جشن با کدام بخش از آموزه ها و اعتقادات دینی ما سازگار است.

دین اسلام مخالف شادی و نشاط مردم نیست.اما این شادی و نشاط نباید بر اساس رسوم رایج در بلاد کفر صورت گیرد.

خبر دوم منتشر شده در رابطه با عربستان در روز گذشته ،افزایش بی سابقه آمار طلاق در این کشور است.براساس خبر منتشر شده ،در عربستان، در هر ساعت هفت طلاق ثبت می گردد.این آمار،برای کشوری که بخش اعظم جامعه، از رفاه نسبی قابل قبولی برخوردارند،قابل تامل است.

واقعیت تلخ جاری در دنیای اسلام این است که در یک دهه گذشته به علت تغییر سبک زندگی در غالب کشورهای اسلامی ،علاوه بر شکستن قبح خیلی از گناهان کبیره مانند زنا و خیانت، بنیان خانواده های مسلمان نیز به شدت سست و آسیب پذیر شده است .

واقعیت این است که آمار طلاق در کشور خودمان نیز به شدت نگران کننده بوده و در برخی از اوقات آمار طلاق از آمار ازدواجهای ثبت شده در یک مقطع زمانی سبقت گرفته است.

جهان اسلام گرفتار بلای غفلت فکری و هویتی شده است.در نتیجه این غفلت، تمدن غرب که در قرون گذشته نتوانسته است از طریق جنگ و قوای نظامی دنیای اسلام را در تصرف خود درآورد، ،اکنون بدون نیاز به لشکر کشی به راحتی اذهان و افکار جوانان ما را تصرف کرده است.

اگر امروز به فکر هویت اسلامی خود نباشیم فردا بسیار دیر است.در فردای تداوم غفلت از اسلام و مسلمانی ما فقط نامی باقی مانده و از هویت دینی ما چیزی باقی نخواهد ماند.

دشمنان دین اسلام امروز سمبل ها و نمادهای دینی ما مانند نماز و حجاب را زیر سوال برده و تلاش می کنند تا  در ذهنیت جوانان ما در این زمینه ها شبهه افکنی نمایند.آنها می خواهند که ما مسلمان شناسنامه ای شویم!

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن