آسیاجهان اسلام

واکسن کرونا اضافه می آید اما به فلسطینی ها نمی رسد!

به قلم: عبدالله احسان

آوای سنت : کذب بودن ادعاهای رژیم اسرائیل در مورد برقراری عدالت در سرزمین های اشغالی

مدتی است که رژیم اسرائیل واکسیناسیون گسترده را آغاز کرده و رکورد جهانی را در این زمینه دارد. تا کنون بیش از سی درصد اسرائیلی ها در سرزمین های اشغالی واکسینه شده اند و قرار است حداقل هفتاد و پنج درصد از مردم آن جا واکسینه شود. تا جایی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ادعا کرده کشورش “قهرمان پیکار با کرونا” است.

به نظر تحلیلگران غربی، نتانیاهو تلاش می‌کند با توسل به “تاکتیک‌های قهرمانانه” در نبرد با کرونا، صلاحیت خود را برای ادامه زمامداری به رخ شهروندان بکشد.

واکسن های کرونا ویروس جدید(کویید ۱۹) در حال ثبت شدن است و در سراسر دنیا برنامه هایی برای واکسیناسیون در حال انجام است اما در فلسطین با اِعمال تبعیضی سازمان یافته و عامدانه از سوی رژیم اسرائیل، هنوز از واکسیناسیون عمومی خبری نیست!

این در حالی است که رژیم اسرائیل پیش‌بینی کرده است با میزان واردات فعلی واکسن بعد از پایان واکسیناسیون عمومی، بیشتر از میزان نیاز خود واکسن ذخیره خواهد داشت.

در فلسطین نهادهای بهداشتی تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری تاکنون بیش از ۱۰۷ هزار مورد ابتلا به کرونا را شناسایی کرده اند. آمار ها قطعا بیش از اینهاست زیرا به خاطر محرومیت فلسطینی ها از دسترسی به امکانات بهداشتی و همچنین فقر و ناآگهی مردم آن جا، خیلی از مردم اصلا به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند که تست کرونا بدهند و چه بسا با این بیماری فوت می کنند اما به عنوان موارد دیگر ثبت می شود‌.

سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشر می‌گویند که طبق قوانین بین‌المللی اسرائیل به عنوان رژیم اشغالگر موظف است در زمینه مقابله با ویروس کرونا و واکسیناسیون به فلسطینی‌ها کمک کند.

در نتیجه ی این تبعیض سازمان یافته رژیم اسرائیل در فلسطین، مردم آن جا در خطر بزرگی هستند که آن ها به شدت تهدید می کند. آیا دشمنان اسلام می خواهند با سلاح های جدید غیر نظامی دست به کشتار جمعی مسلمانان بزند؟

رژیم اسرائیل که همواره در رسانه های غربی مدعی برقراری عدالت و طرح های صلح است، حالا کذب بودن ادعا هایش در این زمینه به خوبی مشخص شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن