جهان اسلامعمومی

وحدت امت اسلامی خار چشم دشمنان است

آخوند کسلخه:دشمن در بطن امت اسلامی نفوذ کرده است

آوای سنت: مدیر مدرسه دینی سراج الدین استان گلستان وحدت را تنها عامل بی اثر کردن نقشه های کفار برشمرد.

به گزارش آوای سنت، استاد مخدوم آخوند کسلخه از علمای شاخص اهل سنت در گلستان ،طی بیاناتی با اشاره به نقش کفار و یهود در ایجاد تفرقه در میان مردم ممالک اسلامی و ریشه کن کردن اتحاد بین مسلمین گفت: آنها از اقدامات پیشین خود بر علیه مسلمانان درس های زیادی آموخته و امروز صاحب تجربه شده اند. دشمن در سدهای گذشته میلادی با استفاده از توان نظامی و حملات گسترده به سرزمین های اسلامی تلاش کردند تا آن کشورها را به مستعمرات خود اضافه کرده و منابع شان را به غارت ببرند. این قبیل اقدامات هر چند که در کوتاه مدت توانست متجاوزان را به هدف شان برساند، اما از سوی دیگر باعث شد تا دنیای اسلام بر علیه چپاولگران متحد شده و بیگانگان را از خاک خود بیرون برانند.

وی وحدت کلمه را خار چشم دشمنان در برابر هرگونه توطئه و حیله بر ضد دنیای اسلام خواند و افزود: امروز دشمن به خوبی می داند تا زمانی که مسلمانان وحدت کلمه داشته باشند، نمی توانند بر هیچ یک از سرزمین های اسلامی تسلط یابند. آنها به این درک رسیده اند که با استفاده از توپ تانک نمی توان کار زیادی از پیش برد، لذا به مخرب ترین ترفندها یعنی نفوذ در میان مسلمانان و ایجاد نفاق و تفرقه رو آوردند.

آخوند کسلخه نبود صله رحم، دستگیری از قشر ضعیف جامعه، حسد، غرور و سردی در روابط را از مصادیق دوری مسلمانان از یکدیگر دانست و اظهار داشت: دشمن لایه های حساس جوامع اسلامی را هدف قرار داده و مانند گرگی در لباس میش عمل می کند. آنها میان امت اسلامی نفوذ کرده و با آنها زندگی می کنند تا روزی که بتوانند در مجموعه جهان اسلام آتش جنگ و کشتار را شعله ور کنند.

متاسفانه در سال های اخیر اعمالی مانند دزدی، سرقت اموال، راهزنی، دروغ پردازی، بستن تهمت به دیگران، زنا و….در جوامع دور و نزدیک به شدت زیاد شده و همه اینها از نشانه های بارز ضعف ایمان است. در سوی مقابل نمازهای یومیه در مساجد با جمعیت کمتری برگزار می شوند. انجام اعمال در اماکن دینی محدود و کم شده است. برخی ها حتی در مکان های مقدس نیز دست از عمل خلاف برنداشته و بعضا می بینیم که به تخریب چهره دیگران می پردازند. ما باید بدانیم انجام هر عملی که خدای متعال آن را نهی کرده باشد، باعث ایجاد تفرقه و شکاف بیشتر در بین امت اسلامی خواهد شد.

مدیر مدرسه دینی سراج الدین از تاکید کرد: اعمال زشت و ناشایست کینه را در میان مردم ترویج می بخشند. کینه باعث تفرقه و تفرقه، دشمنی به وجود می آورد. سردی در روابط زمینه ای برای دشمنی و اختلاف است. تاکید نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم برای دیدار با نزدیکان و سایر مردم برای این منظور است که دیدار و صله رحم دوستی و مبدت بیشتر در میان امت اسلامی را بیشتر می کند.

از نگاه قرآن کریم مسلمان واقعی کسی است که در برابر کفار شدت عمل نشان داده، اما نسبت به یکدیگر انس و الفت دارند، مسلمانان صدر اسلام علی رغم تعداد اندک نفرات و تجهیزات می توانستند بر لشکر کفار تا دندان مسلح پیروز شوند, زیرا آنها نسبت به یکدیگر انس و الفت داشتند. وحدت را بیش از هر چیزی مقدم دانسته و چه در اوقات عبادات و چه در حین کار و فراغت از تقویت ایمان و برادری میان یکدیگر غافل نبودند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن