آسیاجهان اسلام

چالشهای امنیت دریایی رژیم صهیونیستی

آوای سنت : دستگاه امنیتی اسرائیل فقط نگران هدف قرار گرفتن سکوهای گازی خود نیست بلکه از هدف قرار گرفتن ناوبری دریایی رژیم صهیونیستی که ۹۹ درصد واردات این رژیم را که از طریق دریا انجام می شود را در معرض خطر قرار می دهد، بیمناک است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، وب‌سایت عبری والا فاش کرد که سالانه ۵۹۰۰ کشتی وارد بنادر فلسطین اشغالی می شوند که ۵۳ درصد آنها به بندر حیفا می‌رسند که در شرایط تنش ناشی از شکست مذاکرات غیرمستقیم در مورد حقوق اکتشاف گاز در میدان کاریش، مورد تهدید حزب الله قرار  خواهدگرفت.

مقامات امنیتی این رژیم هشدار می دهند که ذخایر مواد غذایی این رژیم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، زیرا ۹۰ درصد گندم وارداتی رژیم اشغالگر از طریق دریا انجام می شود و همچنین ۳۰۰۰۰۰ خودرو سالانه در کشتی ها بارگیری می شود.

دریا، رگ حیات رژیم صهیونیستی، در معرض تهدید استراتژیک قرار دارد، اگرچه این رژیم ماشین جنگی خود را با مانورها و تمرینات تقریباً بی وقفه برای مقابله با تهدیدات بسیج کرد، اما فایده ای نداشت.

نگرانی اسرائیل از درباره ناکارآمدی نظامیان اشغالگر فقط به دریا محدود نمی شود، بلکه به خشکی نیز کشیده شد.

چرا که روزنامه اسرائیل هیوم گزارشی منتشر کرد که ضعف آمادگی نیروی زمینی  اشغالگران در مقابل حزب الله یا هر نیروی زمینی را بر ملا کرد.

این روزنامه نوشت آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش اشغالگر در طول سه سال مسئولیت خود،بی کفایتی اش را ثابت کرد.

روزنامه اسرائیل هیوم گزارش داد که کوخاوی، زمانی که سه سال و نیم پیش ریاست ستاد ارتش را برعهده گرفت، ایده های نوآورانه ای برای بهبود توانایی ارتش در جنگ بعدی داشت.

با این حال چندین افسر، تأیید کردند که شکاف بزرگی بین ایده ها و واقعیت در محل وجود دارد.او تنها کاری که کرد اینجاد قرارگاه به بهانه آمادگی برای عملیات بود.

محاسبات جنگ اسرائیل پس از آن پیچیده‌تر می‌شود که بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز، سه‌شنبه، در کنفرانس خبری خود فاش کرد که اس-۳۰۰ روسیه دو ماه پیش برای اولین بار به سمت هواپیماهای اسرائیلی در سوریه شلیک کرده است.

این اتفاق پس از تنش در روابط دیپلماتیک بین رژیم اشغالگر و روسیه به دلیل موضع رژیم اشغالگر اسرائیل در مورد جنگ اوکراین،رخ داد.

هشدارهای حسن نصرالله به رژیم صهیونیستی پس از صحبت در مورد امکان فعالیت در میدان کاریش مبنی بر اینکه هیچ هدف اسرائیلی در دریا و خشکی نیست که در تیررس موشک های دقیق مقاومت نباشد، محاسبات را پیچیده تر کرد.

می توان گفت که رژیم صهیونیستی در پی برگزاری پنج انتخابات پارلمانی در کمتر از ۳ سال گذشته و ناکامی انباشته زمینی و دریایی سران ارتش اشغالگر، با مشکلات و چالش های جدی و انباشته سیاسی و نظامی مواجه است.

مشکلاتی که پرسش های جدی را در مورد گستاخی سران اشغالگر در ایجاد اتحاد، حفاظت از آب های خلیج فارس، دریای سرخ و دریای عرب و کنترل حریم هوایی غرب آسیا ایجاد می کند. در حالی که، این رژیم اشغالگر قادر به تضمین حفاظت از یک سکوی حفاری در دریای نه چندان دور در ۸۰ کیلومتری شهر اشغالی حیفا نیست.

رهبران ارتش اشغالگر و سیاستمداران آنها چگونه می توانند در مورد قدرت مؤثر و اتحادهای منطقه ای صحبت کنند، در حالی که آنها در مورد توانایی تضمین مواد غذایی، انرژی و تجارت خود از طریق دریا که ۹۹ درصد نیازهای آنها را تامین می کند تردید دارند.

این سوال در عین حال خطاب به کسانی است که به بهانه امنیت،حفاظت و تجارت، مشتاق اتحاد و عادی سازی با رژیم اشغالگر هستند،اینها توهمات و سراب هایی هستند که از نظر فرهنگی و راهبردی هیچ مبنایی در زمین ندارند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن