جهان اسلامشبه قاره

گلایه های علامه سید سلمان ندوی از شرایط کنونی امت اسلامی

آوای سنت : هنگامی که اهل دنیا از شنیدن حقا‌‌ئق ناشنوا می شوند، ووقتی که مردم دنیا ظالم میشوند ودر کنار ظالمان در یک صف می ایستند وآنهایی را همراهی میکنند که حرمین شریفین را حواله یهودیان کرده اند، کسانی که در این سر زمین های مقدس مراکز قمار بازی وسود وعیاشی وبدکاری درست کرده اند.

وقتی مردم از چنین کسانی پشتیبانی میکنند، در این هنگام من شیدا سخن پیامبر صلی الله علیه و سلم را با آواز بلند بیان میکنم که پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمودند: من آخرین وصیت خود را می کنم و آن اینکه یهودیان و مسیحیان واهل شرک را از جزیره العرب بیرون کنید.

متاسفانه که این روزها دوباره مشرکان را در آن سر زمین سر وسامان می دهند، دوباره به فکر ساختن بت خانه هستند. دوباره سالن های عیاشی درست می کنند دوباره یهودیت و صهیونیت ومسیحیت را زنده کنند.

در این فضای آشفته و خطرناک علما کجا رفته اند؟ مفتیان کجا رفته اند؟ قاضیان وصوفیان وملایان وموذنان وخطباء کجایند؟ کجا رفته اند همه اینها؟
در این وقت حساس لازم بود که جیغ وصدای این علما ومفتیان وصوفیان بلند میشد. باید آه وناله سر میدانند، باید لرزه بر اندام می شدند باید گریه می کردند وباید حق را با جان ودل بیان می کردند. پس کجا رفتند؟ و زبان آنها را چه شد؟ بر سر چشمهایشان چه آمده که این اوضاع نمی بینند؟
آیا احساس نمی کنند که باید روزی در مقابل الله حاضر وجوابگو باشند؟

آیا احساس نمیکنند که باید روزی در مقابل پیامبر صلی الله علیه وسلم بایستند؟
آیا فقط همین دنیا است برای زندگی کردن وبس؟
آیا مال و متاع دنیا فقط برای لذت و عیاشی باید خرج شود؟ چه شده هست امت را؟ صم بکم عمی فهم لایعقلون.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن