جهان اسلامعمومی

یهودیان مسلمان نما و مشکلات دنیای اسلام

آوای سنت: از این به بعد یهودیان را در لباس یک یهودی نقش گرای مسلمان خواهیم یافت. مسلمانی که درمسجد با ما نماز می خواند، اما نقش یک ژنرال یهودی را بازی می کند. به همین سبب باید این پدیده را تحلیل کرد تا بسیاری از ما بدون اینکه متوجه باشیم تبدیل به یهودی نشویم.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، این سخن از متفکر و دانشگاهی فقید مصری دکترعبدالوهاب المسیری مولف بیش از ۵۰ کتاب است که اکثریت آنها به صهیونیسم، یهودیت و مسئله فلسطین می پردازد.آنچه المسیری بیش از بیست سال پیش نسبت به آن هشدار داده بود،اکنون به واقعیت تبدیل شده است. مشکل ما اکنون این است که چگونه با یهودی جدید و حرفه ای برخورد کنیم؟!

موضوع،فقط بحث عادی سازی نیست، بلکه خیلی فراتر از اینهاست!

می توان گفت این ادامه پروژه استعماری قدیم است. غرب به عنوان یک قدرت استعماری خودش را کنار کشید و رژیم توسعه طلب و استعمارگر صهیونیستی را جایگزین خود در منطقه کرد.

دولت اشغالگر در حال حاضر این نقش کاربردی را به عنوان عاملی برای ایالات متحده آمریکا و اروپا ایفا می کند تا اعراب را متفرق نگه دارد.همه اینها با حضور آن دسته از اعرابی محقق شد که پذیرفتند نقش یک یهودی کارآمد را ایفا کنند و در بینش کتاب مقدس او قرار بگیرند.

فلسطینی ثابت قدم در درون همچنان استوار است و مقاومت می کند، زیرا در مبارزات خود از تبلیغات صهیونیست ها در مورد قدرت این رژیم و توهم شکست ناپذیر بودن نظامیان آن  فراتر رفت.

شانس فلسطینی ها این گونه بود که بین همه اینها قراربگیرند: بین یک استعمار توسعه طلب، فاشیست و بی رحم، یک عرب نقش گرا، بین غرب که می خواهد مسئله یهودی را به دور از آن حل کند و در میان هموطنانش که با هماهنگی امنیتی نقش خطرناک و مهمی دارند.

آیا امیدی به نجات اعراب از سقوط بیشتر در آغوش صهیونیسم وجود دارد؟

پاسخ به این سوال مهم نیست، بلکه مهم این است که صاحبان این سرزمین همچنان به مقاومت ادامه می دهند، زیرا به خوبی می دانند که این رژیم اشغالگر، همانطور که در تمام این سال ها تجربه کرده اند، شکننده تر و ضعیف تر از تار عنکبوت است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن