دسته‌بندی نشده
موضوعات داغ

تلفات سنگین طالبان در دره پنجشیر

ادامه مقاومت پنجشیر در برابر طالبان

آوای سنت : سخنگوی نیروهای جبهه مقاومت افغانستان به رهبری احمد مسعود جمعه شب اعلام کرد که در درگیری های مقاومت با طالبان ۴۵۰ تن از نیروهای طالبان کشته و ۱۳۰ نفر اسیر شدند.

فهیم دشتی در پیام توییتری نوشت: در نتیجه حمله شبانه هشت هزار نیروی طالبان با ۳۵۰ خودروی نظامی پس از چهار ساعت درگیری به عقب رانده شدند.

سخنگوی نیروهای جبهه مقاومت در ادامه نوشت: آنها متحمل تلفات سنگینی شدند، زیرا ۴۵۰ تروریست از بین رفتند و ۱۳۰ نفر دیگر اسیر شدند.

دشتی تاکید کرد که نیروهای مقاومت به ولایت های بدخشان، کاپیسا و بغلان نزدیک می شوند.

به دنبال ادامه دار بودن روند درگیری ها، حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان روز جمعه طالبان و مقاومت درمنطقه پنجشیر را به گفت و گو و مذاکره تشویق کرده است.

کرزی در پیام توییتری نوشت: متأسفانه به رغم تلاش اصلاح طلبان [سیاستمداران افغان] در روزهای اخیر، خصومت ها و عملیات نظامی در پنجشیر آغاز شد که نگرانی های عمیقی را برانگیخته است و من فکر نمی کنم که پیامدهای آنها به نفع کشور و مردم باشد.

کرزی در ادامه نوشت: من از هر دو طرف می خواهم بپذیرند که جنگ نه تنها راه حل نیست بلکه زخم های رنج دیده افغانستان را تازه تر می کند و بدبختی را به همراه دارد.

رییس جمهوری پیشین افغانستان همچنین ابراز امیدواری کرد که طرفین به دشمنی ها پایان دهند و برای رسیدن به صلح و خوشبختی کامل وارد گفتگوی صریح شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن