زن و خانوادههمسرداری

ازدواج های شتابزده و بی تجربگی جوانان عامل اصلی بروز پدیده طلاق

پدیده طلاق باعث افزایش نگرانی خانواده ها شده است

آوای سنت : وقتی به آمار طلاق ، تعارضات زناشویی زوجین و مشکلات مراجعین خودم در مراکز مشاوره نگاهی می اندازم، نکاتی به ذهنم متبادر می شود.

تصمیمات شتابزده و انتخابهای غلط ،نداشتن آمادگی برای ازدواج، فقدان مهارتهای زندگی ،عدم تناسب شخصیتی، انتظارات غیرواقع بینانه از زندگی و …

این موارد کافیست تا دوام هر رابطه زوجی و زندگی زناشویی را به کمتر از چهار سال تنزل دهد.

البته فارغ از این عوامل اساسی  یک قوز بالای قوزی هم در ازدواجهای امروزی وجود دارد که آنهم  تنبلی، بی مسئولیتی و وابستگی زیاد مردانِ جوان و کم سن و سال امروزی  به خانواده هایشان از یک طرف و رویایی بودن و داشتن توقعات بالای مالی از سوی دختران جوان است.

وقتی پسران جوان تا روزی که داماد می شوند از مادرشان برای پیدا کردن جوراب هایشان هم سرویس می گیرند و دختران بی علاقه به خانه و آشپزخانه، جز دریافت محبت به سبک سریال های رمانتیک و حضور در مراکز خرید لوکس، تصور واقع بینانه دیگری از زندگی مشترک ندارند، بسیار طبیعی است که در ابَر رویاهایشان، جایی برای سختی کشیدن وجود نداشته باشد، غافل از اینکه اگر روزی روزگاری برای آن ها زندگی بدون دغدغه های مالی و داشتن مهارت های کافی ممکن شده است.

به سبب حضور پدران و مادران به طور دائم در پشت صحنه است و با کنار رفتن شان به توانایی، مهارت های زندگی، معرفت و مسئولیت پذیری پسر به همراه گذشت، درک، همراهی و حتی مهارت های خانه داری دختر کاملا نیاز خواهد بود.

نسل جوانی که این روزها در سن ازدواج قرار دارد، معیارها واقعی، موثر و مهم ازدواج را نمی داند، در عوض توجه بیش از اندازه به ظاهر در میان دختران جوان و شرایط مالی پسران، آن هم در شرایط بد اقتصادی امروز، بحران های تازه ای را در زمینه ازدواج شکل داده است.

 دکتر بهاء امینی

مشاور خانواده ازدواج

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن