زن و خانوادههمسرداری

اگر همسر بی وفا دارید این مطلب مختص شماست! (بخش دوم)

همه چیز درباره خیانت و بی وفایی همسر

آوای سنت : احساس گناه بعد از خیانت همسر بی وفا (بخش اول را اینجا بخوانید)

احساس گناه در بی وفایی ارتباط مستقیم با میران عزت نفس فرد دارد، اگر فرد ، ارزش های فردی بالایی برای شخصیت خودش قائل باشد هیچگاه وارد منجلاب خیانت نمیشود. ولی اگر فرد عزت نفس کافی نداشته باشد بعد از برقراری رابطه جنسی نامشروع به هیچ وجه احساس گناه نمیکند.

ولی هستند افرادی که قبل از برقراری رابطه جنسی نامشروع یا حتی رابطه احساسی در ذهن خود این رابطه را لمس کرده و احساس ترس و گناه میکنند.

همین احساس گناه یک نیروی بازدارنده برای خیانت است و باعث میشود همسر بی وفا بر سر دوراهی قرار گرفته و تصمیم  درست را بگیرد و از وقوع خیانت ، پیشگیری کند.

البته در این بین هستند افرادی که بعد از انجام خیانت احساس پشیمانی دارند ولی نمیگذارند این احساس جلوی خیانت های بعدی را بگیرد.

همسر بی وفا اگر جزو دسته افراد بالهوس و تنوع طلب نباشد معمولا جز کسانی است که برای مدتی طولانی در ازدواجش دچار مشکل شده ولی به جای این که به فکر ترمیم ازدواج یا گرفتن مشاوره برای حل مشکلاتش باشد به دنبال روابط فرازناشویی برای ترمیم موقت زخم هایش است.

برخی از افراد خیانتکار بعد از رابطه زناشویی نامشروع ، احساس تنفر از خود پیدا میکنند و به همین دلیل تا مدت ها نه با همسر و نه با معشوقه خود رابطه جنسی برقرار نمیکنند.

گروهی از افراد خیانتکار هم هستند که برانگیخته شدن جنسی را ، وسیله ای برای رهایی و نجات از روزمرگی میبینند و سعی میکنند از این روش بر پوچی و بی فایدگی شخصیت خود غلبه کنند ، این گونه افراد حس پذیرفته شدن و مقبول بودن بین دیگران را با تعدد روابط جستجو میکنند و داشتن روابط متعدد با افراد متعدد را برای خود افتخار و ارزش به حساب می آورند.

دلایل ادامه دار شدن خیانت و بی وفایی همسر

شروع ارتباط جدید از سمت همسر بی وفا و ادامه دار شدن آن میتواند دلایل کاملا متفاوت و مجزا داشته باشد.

۱ – خیانت معمولا با یک علاقه مشترک یا جاذبه جنسی شروع میشود ولی با ایجاد علاقه و احساس عمیق بین دو نفر ادامه پیدا میکند.

۲ – برعکس این مورد هم زیاد دیده میشود، یعنی یک رابطه با پیوند عاطفی عمیق شروع شده و منجر به رابطه جنسی میشود و دو نفر به دلیل رضایت و لذتی که از این رابطه میبرند به آن ادامه میدهند و زندگی مشترکشان را نابود میکنند.

۳ – ممکن است رابطه فرا زناشویی کلا به دلیل این که زندگی مشترکی یک یا هر دوی آن ها رو به نابودی بوده است شروع شده و کم کم یک زندگی جداگانه برای طرفین درست شود که فکر میکنند هیچ ربطی به زندگی مشترک اولیه شان ندارد.

همسر بی وفا از چه چیز رابطه نامشروع لذت میبرد

هنگام برخورد با یک همسر بی وفا به جای این که بر خصوصیات یا ظاهر معشوقه تمرکز کنید باید روی این نکته تمرکز کنید که فرد خیانتکار چه لذتی از این رابطه نامشروع میبرد که در ازدواجش وجود ندارد یا کمرنگ شده.

معمولا همسر بی وفا در یک ارتباط جدید ، تجارب و احساسات جدیدی را تجربه میکند که در زندگی زناشویی اش به آن نمیرسد مثلا :

احساس صمیمیت

احساس مثبت بودن و قدرشناسی

احساس سبکی و بخشنده تر بودن

بسته به خصوصیات اخلاقی معشوشه، فرد بی وفا میتواند بازی در نقش های جدید را امتحان کند. در این گونه روابط یک فرد بی علاقه و غیر حساس، با تلقین تبدیل به یک فرد پرانرژی و از خود گذشته میشود.

کسی که تمایل به حفظ زندگی خود دارد باید از همسر بی وفای خود بپرسد تو چه چیزی در این رابطه تجربه کردی که میخواستی در زندگی زناشویی ات تجربه کنی؟/پایان

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن