تربیت فرزندانزن و خانواده
موضوعات داغ

باورهای اسلامی در برابر هجمه های فرهنگی

دکتر مراد یوسفی ابعاد مختلف حمله به باورهای دینی را تشریح می کند

آوای سنت : استاد اهل سنت دانشگاه هجمه کنونی فرهنگی علیه باورهای اسلامی را گسترده و با هدف از بین بردن هویت و ماهیت دین دانست.

به گزارش آوای سنت، دکتر مراد یوسفی در جریان سمینار با محوریت اسلام گریزی که اخیرا در شهر بوکان برگزار گردید،با تاکید بر لزوم هوشیاری اجتماعی در جوانان گفت: اگر به رویدادها و اتفاقات پیرامون خود با چشم بصیرت نگاه کنیم، به وضوح در می یابیم که دشمنان و منافقان چه خوابهایی برای ما دیده اند و چه برنامه ریزی هایی در زیر لایه های زیرین جامعه در حال شکل گرفتن است.‌

جوانی که که خودش را مسلمان می شمارد، باید از اتفاقات پیرامون اطلاعات کافی داشته باشد تا درباره پیامدهای منفی قضایا به خانواده و اطرافیان تذکر و هشدار بدهد. در این میان افرادی که زندگی را آگاهانه دنبال می کنند، نسبت به کوچکترین اتفاقات واکنش به موقع نشان داده و جلوی تبعات منفی و بد را می گیرند.

وی افزود: از گذشته و تا به امروز، استفاده از مشروبات الکی در تولیدات تصویری کانال های ماهواره ای که جزو لاینفک در خانواده های ایرانی به حساب می آید و همچنین در فضای مجازی مانند حوزه تلگرام، اینستاگرام و یا فیسبوک، فایل های توئیتر و کتابهای الکترونیکی لازم و ضروری بوده است. دیدن شیشه های مشروب در روی سفره پیروان فرهنگ های غیر اسلامی در تولیدات ماهواره ای و فضای مجازی هر چند که ممکن است در ابتدا برای بیننده نوجوان و جوان مسلمان غیر عادی جلوه کند، اما رفته رفته چشم به دیدن شان عادت کرده و برای مخاطب عادی به نظر می رسد.

دکتر یوسفی تمایل زن به مرد و بلعکس را برای حفظ نسل بشر از حکمت های خدای متعال خواند و ادامه داد: ارتباط زن و مرد مستلزم رعایت چارچوب و قواعد مربوط به خود است و در این مورد نمی توان باری به هر جهت اقدام کرد. این مسائل در تولیدات فیلم های ماهواره ای و فضای مجازی رعایت نمی شوند و اصولا انتظار رعایت اخلاق و شئونات خانوادگی از آنها به دور است. به این ترتیب تماشای فیلمهایی که در آنها ارتباط زن متاهل با مرد مجرد و یا مرد متاهل با خانم مجرد به نمایش گذاشته می شود، کم کم در نگاه ببینده مسلمان تبدیل به موضوعی معمولی می شود .

این نویسنده و پژوهشگر متذکر شد: برخی مسائل از جمله پدیده همجنس گرایی به صورت سیستماتیک به جوانان ما انتقال داده می شوند تا به مرور زمان برایشان عادی شود و جالبه که به سازندگان این نوع فیلمها در جشنواره های بین المللی جایزه اسکار اهدا می گردد. آنها بدین طریق آنچه را که می خوانند به بینندگان منتقل کرده و حقانیت اسلام را باطل نمایش دهند تا به اهداف شوم شان برسند، لذا حتی از میان یک جمعیت چند هزار نفری هم نمی توان کسی را پیدا کرد که فضای مجازی را بشنساند، ولی دشمنی با اسلام را در داخل آن ندیده باشد. این نوع دشمنی آن قدر زیاد و همه گیر است که دیگر کسی  نمی تواند آن را انکار کند.

دکتریوسفی عنوان نمود: امروزه به بهانه های خیالی هزاران تهمت و افترا به آیین مقدس اسلام و نبی اکرم صلی الله علیه واله وسلم زده می شود. این دلایل باطل البته در قلب پولادین مسلمانان واقعی تاثیر ندارد، اما اکثریت جوانانی که مطالعات دینی ندارند، متاسفانه زود باور هستند و به محض دیدن یک آیه و یا حدیث در کنار ادعاهای واهی یک فرد به ظاهر مسلمان، آن را چشم و گوش بسته می پذیرند.

کم نیستند کسانی که به آیین مقدس اسلام پشت کرده اند. این دسته از افراد بدون کوچکترین تحقیقی بر علیه قرآن، اسلام و پیامبر گرامی اسلام حرف زده و مبلغ افکار بیگانگان می شوند. پسرها و دختران نوجوان ما در فضای اینستاگرام تربیت و پرورش میابند.

باید با خود فکر کنیم جوانان ما که متاثر از این فرهنگ ها بزرگ می شوند، پس از ازدواج چه برخوردی با فرزندان خود خواهند داشت؟

جوانان ما باید بدانند همه کسانی که در غالب مولف کتاب های فریبنده الکترونیکی ماموریت دارند تا اسلام را تخریب کنند، از سوی عوامل بیگانه حمایت می شوند. آنها جنگ تمدن ها را به راه انداخته و می خواهند تمدن اسلامی را زیر سوال ببرند. هدف دشمن این است تا به دینی که خدای متعال به عنوان آخرین، برترین، جاوادانه ترین و جامع ترین دین معرفی کرده است، تهمت و افترا بزنند. باریتعالی امت آخر زمان را به خاطر تلاش برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر، بهترین معرفی کرده است.

پژوهشگر حوزه فلسفه و دین و فعال اهل سنت خاطر نشان ساخت: مزدوران انگلیسی الفاظ و کلماتی را بین مردم رایج کرده اند که به اصلاحات عامیانه تبدیل شده و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را زیر سوال می برند. اصلاحاتی که به عمد در بین مردم جا انداخته شدند. فرمایش صریح قرآن است که اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد، بهترین امت نخواهیم بود. نسبت به کجی ها و کاستی ها بی خیال نباشیم. گمان نکنیم که هر کس را داخل قبر خودش می‌ خوابانند و به خاطرعمل اشتباه یک نفر، دیگران بازخواست و بازجویی نخواهند شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن