تربیت فرزندان

ضرورت اهتمام والدین بر تربیت فرزندان

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت اسدیه، اهتمام نسبت به تعلیم فرزندان را از وظایف اصلی والدین در امر تحصیل دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا سید احمد عبداللهی طی سخنانی به مناسبت بازگشایی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی، علم و دانش را از نعمت های خداوند به انسان بر ضد علم جهل خواند و گفت: خداوند به صورت استفهام انکاری از ما راجع به برابری کسانی که می دانند با اشخاصی که نمی دانند، سوال می کند. علم با جهل، دانا با نادان، بینا با نابینا و ظلمت با نور یکسان و برابر نمی باشد. ما نسبت به فراگیری علم و دانش مسئول هستیم و در راس آن علم فرائض قرار دارد. لذا فرض است که هر کس در حد ضروریات دین خود را یاد بگیرد.

مولانا عبداللهی، اهتمام در زمینه تعلیم و تربیت فرزندان را از وظایف اصلی والدین دانست و افزود: اولاد را به هیچ وجه نباید از نعمت علم و دانش محروم کرد تا به حال خود رها شوند. این نوعی ظلم به آنان است. بی سوادی و نداشتن علم، عامل بسیاری از مشکلات و آسیب های جامعه می باشد. فرزندان را نباید به کاری وادار کرد که به آن علاقه ندارند، پس اگر می خواهند حافظ و عالم شوند و یا قصد رفتن به دانشگاه و فراگیری علوم روز را دارند، می بایست زمینه های لازم را برای تحصیل شان فراهم نمود.

امام جمعه اهل سنت اسدیه خطاب به مردم یادآور شد: همان طور که به جسم فرزند اهمیت می‌دهید به روح او هم اهتمام داشته باشید، چرا ما نباید در میان خود پزشک، مهندس و افراد تحصیل کرده داشته باشیم؟ امروز تعداد قابل توجهی عالم و حافظ در شهرها و روستاها به تعلیم کودکان همت می ورزند. جامعه ما سابقا به این حد درجه و بالندگی نرسیده بود. نونهالان در مهد قرآن آداب و آموزه های اسلامی را یاد می گیرند و می طلبد که بین معلمین و اولیای دانش آموزان ارتباطات قوی شکل پیدا کند.

مولانا عبداللهی در حدیثی به نقل از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم عنوان نمود: زمانی که فرد می میرد ثواب اعمالش به جز صدقه جاریه، علم نافع و فرزند صالح که برای او دعا کند قطع می شود، پس هر کس راهی را برای طلب علم برود، خداوند راه رفتن به جنت را برایش آسان و میسر می کند.

بدانیم که معلم حقیقی خدای متعال است که به انسان قدرت بیان می بخشد. علمی که همراه با باور و اعتقاد باشد ارزشمند شمرده می شود. علم بدون عمل و تزکیه فایده ندارد. انبیاء هم با آنکه از جمله بهترین انسان ها بودند، اما دغدغه آینده فرزندان خود را داشتند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن