حقوق زنان در اسلامزن و خانواده

جایگاه والای زن در آموزه های اسلامی

آوای سنت: فرماندار اهل سنت لاشار جایگاه زن در اسلام و تربیت فرزندان را تعیین کننده عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، گلنساء مبارکی در همایش تجلیل از دانش آموختگان مکتب خواهران فاطمه‌الزهراء روستای ورکات از توابع شهرستان لاشار در تبیین جایگاه زنان در جوامع اسلامی و با گریزی به وقایع صدر اسلام گفت: بلاشک شخصیت پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم با برانگیخته شدن در عصر جاهلیت محض و عصر تاریکی و ظلمت، روزگار خونریزی و برادر کشی موجب اعتلای شان و منزلت انسان گردید.

ایشان کرامت و شرافت را برای بشریت به ارمغان آورد و الفت، محبت و مبدت را جایگزین کینه و عداوت نمود. لطف خدای متعال نیز شامل حال مومنان شد و میان شان الفتی را برقرار ساخت که آن را با هیچ مقدار گنجینه و ثرورت نمی شد خرید.

خانم مبارکی با بیان اینکه اسلام زن را به عنوان یک موهبت الهی به جامع وقت معرفی کرد، افزود: در عهد جاهلیت کسی که صاحب فرزند دختر می شد رخسارش از شدت اندوه و خشمگین رو به سیاهی می رفت. به نحوی که از شرمساری روی از اقوام می گردانید و با خود کلنجار می رفت که آیا دختر را با ذلت و شرمندگی نگه دارد و با اینکه نوزاد را زنده در گور نماید. بدون شک اسلام در حیات طیبه خود وامدار اسلام محمدی است. در این دین زن به عنوان نیمی از پیکره اجتماع نقش تعیین کننده ای در بقا و گسترش نسل انسانی و پرورش و تربیت فرزندان خود ایفا می کند.

فرماندار اهل سنت لاشار اظهار داشت: نمی توان در تاریخ سخنی گفت که در آن جایگاه والای زن در بین نباشد. زنی که پا به پای مرد و در فراز و نشیب های زندگی و سازندگی مطرح است. زنان گاه به صورت مستقیم و گاه با ترغیب مردان و ایجاد انگیزه لازم در آنان، نقش خود را به طور سازنده در تاریخ انسانی نشان داده است. تحصیل علم و کسب دانش احکامی مشترک در میان زن و مرد می باشد و دین اسلام هرگز جنسیت را سد راه دانش اندوزی نمی داند.

گلنساء مبارکی تاکید کرد: زن در احکام عبادی، حقوقی و اجتماعی ضمن رعایت موازین اسلامی با مرد شریک است. آیاتی که درباره تحصیل علم و دانش بیان شده برای زن و مرد جنبه عمومیت دارد. اسلام جهل را مصداق ظلمت می شمارد. چشم نابینای جاهلیت با چشم بینا یکسان نخواهد بود. بنده به نوبه خودم به عنوان یک زن مسلمان برای کلیه بانوان فاضله آرزوی موفقیت می کنم. امیدوارم همه ما بتوانیم با ارتقای شاخص های ارزشمند انسانی که همانا ایمان، علم، عمل صالح و اخلاق است در راستای ارتقای ایمانی خویش بکوشیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن