حقوق زنان در اسلامزن و خانواده

مولانا محمدی:استفاده ابزاری غرب از زنان برای ترویج بی بندوباری

آوای سنت: استاد برجسته دارالعلوم هرات، نگاه ابزاری غرب به زنان را باعث تنزل جایگاه بانوان در جوامع مختلف عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالعزیز محمدی استفاده از تصاویر زنان برای تبلیغات محیطی در جوامع غربی را محلی جهت سواستفاده ابزاری از جنس مونت دانست و افزود: غرب و مزد بگیران غربی در برخی از کشورهای مسلمان برای فروش بیشتر کالاهایشان چهره نیمه عریان زن را به رخ کشیده و متاسفانه ارزش دختران و بانوان جوان را در همین حد می دانند. غربی ها همچنان به زن بعنوان یک کالا نگاه می کنند. با زن برای جلب توجه مشتری در مجالس رقص و آواز قراردادهای کلان می بندند و او وظیفه دارد تا به تبلیغات گرم و آتشین طرف قرارداد معنا بخشیده و هنر مبتذلش را به مشتریان عرضه بدارد. کاری که مردم نیز آن را بد می دانند، اماعده ای برای دیدن رقص و شنیدن آوازهای زنانه به کاباره ها و مکان های مملو از گناه پا می گذارند.

مولانا محمدی حجاب و عفت مسلمان را از اصول اساسی دین مقدس خواند و اظهار داشت: مسئله حجاب مربوط به یک نظام و حکومت خاص نمی باشد. به داشتن حجاب در یکهزار و چهارصد و چند سال پیش دستور داده شده است. یکی از مهمترین اهداف در ترویج دین الهی و گسترش آن در سرزمین های مختلف به خاطر رهایی زن از سلطه استعمار و بها بخشیدن به وی در کانون خانواده و جوامع آن زمان بود. در شرایطی که می دانیم زنان عصرهای گذشته حق تصمیم گیری در امور مهم و حتی مسائل درون خانواده را نداشتند. آنها با حجاب بیگانه بوده و معنای واقعی زندگی را نمی فهمیدند. زن عصر جاهلیت در حالی خود را پست تر از مرد می دید که نمی دانست دلیل برتر بودن مرد نسبت به وی واقعا چه می باشد.

این استاد برجسته دارالعلوم هرات اسلام را دین روشن کردن اذهان بشریت برشمرد و افزود: امروز خانواده های مسلمان مانند گذشته چندان در نوع پوشش و لباس های زنان و دختران شان دقت نمی کنند. یک خیال واهی در جریان است که چون زنان عصر حاضر مانند مردان از سواد برخوردار هستند، بهتر می توانند در مورد خودشان تصمیم بگیرند. اکثرا حجاب را در کشیدن یک شال کوتاه روی سر می دانند و به همین بسنده می شود. رعایت حجاب تنها راجع به مردان غریبه صدق نمی کند، زیرا وابستگان نزدیک هم مانند پسر عمو و پسر دایی در پیش دختر خانواده نامحرم هستند و تفاوتی با سایر افراد ندارند. تردد در داخل کوچه محل زندگی مجوز پوشش نامناسب را به زن نمی دهد.

مولانا محمدی متذکر شد: رفت و آمد زن نامحرم شرایطی را فراهم می آورد تا افراد بد نیت و هوسران محیط جامعه را به ناامنی بکشانند. چادر مانند یک قلعه از خواهر مسلمان محافظت می کند. تا زمانی که پوشش و حرکات زن مناسب باشد گزندی وی را تهدید نخواهد کرد. اوج پیشرفت و عزت زن وابسته به حجاب است. تجربه ثابت کرده است که انسان های هوسران از نزدیک شدن به زنان محجبه خودداری می کنند. زن مانند میوه شیرینی است که مگس های جامعه به اطرافش جمع شده و محتوای درونش را فاسد می کنند. برای زن مسلمان خانه به عنوان بهترین مکان قلمداد می شود و اگر ضرورتی دارد با لباس عفت و پاکدامنی از منزل خارج شود. گرچه انسان نمی تواند مکمل فرمایشات باریتعالی باشد، اما همگی وظیفه داریم تمام سعی و تلاش خود را برای حفظ آبروی دین بکار ببندیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن