حقوق زنان در اسلامزن و خانواده

حکم زنانی که درعروسی ها جلو چشم نامحرم با آرایش می رقصند، چیست؟

آوای سنت : خودآرایی زنان خواه با لباس باشد یا با زیور آلات و دیگر وسایل آرایشی، جایز نمی‌باشد و حرام است .

قرآن مجید در (سوره نور/آیه ۳۱) می فرماید : ترجمه: نباید(زنان) زیور خود را نمایان کنند مگر آن قسمت که پوشاندنش ممکن نیست مانند: ظاهر لباس، صورت کف دستان و..

می‌دانیم که زنان نباید پیش بیگانگان (مردان نامحرم) به جز صورت و کف دستان را نمایان سازند ولی زنانی که به تالار‌ها و مراسم شادی و عروسی دعوت می‌شوند، بیشترشان از هیچ آرایش و پیرایشی فروگذار نمی‌نمایند و با آرایش تمام و برهنگی شرم آور، حضور پیدا می‌کنند، در حالیکه برخی از آنان برای شوهر خود بسیار بی‌توجه بوده و کمترین آرایش را از خود نشان می‌دهند.

پیامبر عظیم الشأن(ص) بعد از ذکر چند وصف دیگر برای آنان مانند خرامان راه رفتن و… می‌فرمایند ?چنین زنانی به بهشت داخل نمی‌شوند و حتی بوی آن را هم استشمام نمی‌کنند در حالیکه بوی خوش بهشت از مسافت‌ها به مشام می‌رسد. (صحیح مسلم شماره ۵۷۰۴)

ابو اسید انصاری روایت کرده است که رسول خدا(ص) در بیرون مسجد زنان را دید که در حال راه رفتن با مردان مختلط شده‌اند فرمود: « اسْتَأْخِرْنَ فَإِنَّهُ لَیْسَ لَکُنَّ أَنْ تَحْقُقْنَ الطَّرِیقَ عَلَیْکُنَّ بِحَافَاتِ الطَّرِیقِ » (روایت از ابو داودشماره حدیث(۵۲۷۲) )

ترجمه: درنگ کنید(بایستید) چون شما نباید در وسط راه بروید(و با مردان مختلط شوید) بلکه باید در کناره‌های راه حرکت کنید.

راوی گفته است«فکانت المرأه تلتصق بالجدار حتى إن ثوبها لیتعلق بالجدار من لصوقها به »ترجمه:

با این دستور پیامبر(ص) زنان چسپیده به دیوار راه می‌رفتند و گاهی به علت چسپیدن به دیوار لباسهایشان (در برآمدگیهای دیوار) گیر می‌کرد.با کمی دقت و تامل در این حدیث به وضوح خواهید فهیمید که وقتی

از راه رفتن زنان و مختلط شدنشان در بین مردان ممنوع شده ، رقصیدن در بین مردان و مختلط شدن با انان به طریق اولی ممنوع و حرام است .

رقص و پایکوبی به صورت امروزی که با اختلاط زنان و مردان و آرایش‌های غلیط و لباسهای نا مناسب و نیمه عریانی زنان همراه است، حرام است و شکی در آن نیست و نیازمند استدلال نمی‌باشد

به طور خلاصه می‌توان گفت، در رقص و پایکوبی‌های امروزی منکرات و مفاسد زیر همزمان متحقق می‌شود:

? نگاه حرام
? تماس نامشروع

? برهنگی حرام
? گوش دادن به موسیقی و آواز‌های مبتذل 

? برباد رفتن پول با پرداختن آن به آوازخوانها 
? تحریک جنسی حاضران

?بدآموزی برای کودکان معصومی که هنوز به این کارها آلوده نشده‌اند و…

?فیلمبرداری و عکاسی از این مجالس و…..

منبع : کانال استاد عبدالحمید مومنی حفظه الله

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن