تربیت فرزندانزن و خانواده

روز قیامت در قبال رفتار و اخلاق فرزندانمان در مقابل پروردگار مسئول هستیم

آوای سنت : ماموستا محمد واوی امام جمعه اهل سنت سردشت اظهار داشت: در قبال رفتار و اخلاق فرزندانمان در مقابل پروردگار مسئول هستیم و باید جواب گو باشیم و آنان را طبق دین مبارک اسلام تربیت و بزرگ کنیم.

ماموستا واوی در ابتدا به سوره انفال اشاره نمودند ((إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ لِیَصُدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ فَسَیُنْفِقُونَها ثُمَّ تَکُونُ عَلَیْهِمْ حَسْرَهً ثُمَّ یُغْلَبُونَ وَ الَّذِینَ کَفَرُوا إِلى‌ جَهَنَّمَ یُحْشَرُونَ)) و فرمودند:

همانا آنان که کافر شدند، اموال خود را صرف مى‌کنند تا از (رفتن مردم به) راه خدا جلوگیرى کنند. در آینده نیز این گونه خرجها را خواهند داشت، سپس (اموال هزینه شده) مایه‌ى حسرت آنان مى‌گردد و آنگاه شکست مى‌خورند. و آنان که کافر شدند، به سوى دوزخ محشور خواهند شد.مانند کشور آمریکا که نزدیک به بیست سال کشور افغانستان را اشغال کردند وبا توجه به اینکه میلیونها دلار خرج کردند و در پایان شکست خوردند و باعث پشیمانی آنان شد و مجبور به ترک آن شدند.

امام جمعه تصریح کرد: دشمن با انواع ترفند و حیله منجمله موبایل ، اینترنت، تلویزیون،ماهواره ، کانال ها و فیلم های غیر اخلاقی که خیلی هزینه بر هستند ساخته و به زبان محلی خود ما ترجمه می شوند و دقیقا  بنیان و استحکام  خانواده را مورد هدف قرار می دهند و خیانت در خانواده رو توجیه می کند. اما سوال اصلی اینجاست که چه کسانی از این کانال ها و شبکه ها حمایت می کند؟ قطعا دشمنان اسلام هستند که در این زمینه میلیون ها دلار خرج می کنند تا فردا فرزندان ما را به تباهی بکشانند. و جای تأسف هست که روز به روز به تعداد مخاطبین این برنامه ها و فیلم ها افزوده می شود.

واوی به داستانی در مورد تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: هارون الرشید روزی به بازار رفتند و در آن آنجا شاگرد بسیار زیرکی را دید و از او بسیار سوال پرسید و پسر به تمام سوالات جواب داد و هارون الرشید آن پسر را از نظر اخلاق نیز به چالش کشید و دید که به تمام فرمایشات دین مبارک اسلام عمل می کند و به این خاطر از او بسیار خوشش آمد و گفت که من برای تو ماهیانه پاداشی در نظر میگیرم و زمانی سپری شد و روزی او با لباس مبدل به بازار رفت وبا یک سبزی فروشی برخورد کرد و دید که این مرد از هوش و ذکاوت خاصی برخوردار هست و همزمان چندین حساب را بدون هیچ ابزاری انجام می دهد و این باعث تعجبش شد و وقتی که نزدیک این مرد شد دید که وی از نظر ایمان به خدا بسیار ضعیف هست و این باعث ناراحتی او شد و دستور داد تا وی را زندانی کنند و در این بین زمانی که پسر به خانه بازگشت و در مورد پدرش سوال پرسید؟ مادرش گفت که اورا زندانی کرده اند و پسر نزد هارون الرشید رفت و زمانی که حاکم او را دید گفت هنوز که سر ماه نرسیده چرا آمده ای؟پسر جواب داد چرا پدر من را به زندان انداخته ای ؟حاکم از وی پرسید، پدرت کیست؟ و پسر جواب داد همان سبزی فروش. و حاکم تعجب کرد آیا تو پسر او هستی ؟تو انسان بسیار با ایمان و خدا ترس و او بر خلاف تو اینگونه نیست.پسر جواب داد پدر من هیچ  کوتاهی و تقصیری ندارد و اگر من امروز همچین آدم پاک و خوبی هستم به خاطر تربیت و زحمات ایشان هست که در این راه برای من کشیده و مشکل اصلی پدرم بر می گردد به پدر بزرگ من که در تربیت پدرم  کوتاهی کرده.

وی در پایان افزود: ما فردا در روز قیامت در قبال رفتار و اخلاق فرزندانمان در مقابل پروردگار مسئول هستیم و باید جواب گو باشیم و آنان را طبق دین مبارک اسلام تربیت و بزرگ کنیم. و بر همگان لازم وضروری است به هر دستوری از طرف پزشکان و مراکز بهداشتی در رابطه با رعایت پروتکلهای بهداشتی و زدن واکسن  عمل کرده تا هرچه سریعتر این ویروس منحوس از بین رفته و زندگی به حال عادی برگردد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن