زن و خانوادههمسرداری

علت بی ادب بودن همسر چیست؟

نحوه برخورد با همسر بی ادب

آوای سنت : نحوه برخورد با همسر بی ادب و نکاتی که باید در مورد او بدانید

یکی از بزرگترین مشکلات زندگی زناشویی بی ادبی همسر است. اغلب زنان از بی ادبی شوهر خود شاکی هستند و در موارد کمتر، مردان درگیر زن بی ادب میشوند که زندگی را برایشان سخت میکند.

همه انسان های در زمان های خاص خشم را تجربه میکنند که کاملا طبیعی است به خصوص اگر زمان زیادی از ازدواج دو نفر گذشته باشد احتمال این که رفتارشان باعث خشم یکدیگر شود بیشتر خواهد شد . ولی گاهی افراد به دنبال خشم، رفتاری مخرب، پرخاشگرانه همراه با بی ادبی و توهین از خود بروز میدهند که برای فضای خانواده مضر است.

کنار آمدن با شوهر بی ادب یا زن بی ادب میتواند کار بسیار سختی باشد ، بی ادبی در این افراد تبدیل به عادت شده و هر روز با کوچکترین بهانه ای تکرار میشود .

پرخاشگری و بددهنی و بی ادبی هیچ گاه مشکلی را حل نمیکند و پرخاشگری یک همسر بی تربیت ،  فقط منجر به تیره تر شدن رابطه بین دو نفر میشود بنابراین سعی کنید مشکل خود را مشخص کرده و راه حل مناسبی برایش پیدا کنید. هر گاه از روی عصبانیت باعث آزردگی همسرتان شدید از او معذرت خواهی کنید تا تاثیر مخرب پرخاشگری تان را کاهش دهید.

یکی از مهم ترین توصیه ها برای کنترل بی ادبی  و پرخاشگری این است که رابطه خود را با افراد پرخاشگر تا حد ممکن قطع کنید تا جلوی تقلید و الگوبرداری از آن ها را بگیرید.

اگر میخواهید روش درست برخورد با همسر بی ادب را بیاموزید با ما همراه شوید تا به شما بگوییم که باید با همسر بی ادب چه کنیم . البته تمام روش ها و تکنیک های گفته شده برای اصلاح همسران بی ادب ، فقط در صورتی کارساز است که هر دو طرف به هم علاقمند باشند و بخواهند با همکاری هم زندگی را بسازند.

چرا همسرم بی ادب است؟

اولین قدم برای برخورد با همسر بی ادب ، ریشه یابی رفتار او است. برای از بین بردن رفتارهای نادرست باید علت اصلی و زمینه ای آن را پیدا کنید ، باید از خودتان بپرسید واقعا چه چیزهایی باعث شده که همسرم یا شوهرم بددهن ، عصبی و پرخاشگر شود. با پیدا کردن ریشه بدرفتاری میتوانید به مرور این عادت زشت را از بین ببرید.

مهم ترین عامل بی ادبی ، پرخاشگری و ایراد گیری های بی دلیل مردان ، عدم تامین کافی در نیازها است. نیازهای اساسی مردان که در ازدواج باید تامین شود عبارتند از احترام ، محبت ، توجه و تامین جنسی ، که اگر برآورده نشود و باعث حس ناکامی در آن ها شود میتواند منجر به بی ادبی و رفتار ناخوشایند با شما شود.

برای پاسخ به سوال ، همسرم بی ادب است؟ باید به دقت اتفاقاتی که در زندگیتان رخ داده است را بررسی کنید و علت رفتار او را پیدا کنید.

از خودتان بپرسید چرا از شما عصبانی میشود؟

فکر کنید سهم شما از ایجاد عصبانیت همسرتان چقدر است؟

چه مواردی را رعایت نمیکنید که باعث ایجاد درگیری میشود؟

همسرتان در چه شرایطی عصبی میشود و چه انتظاری از شما دارد ؟ به طور واضح از او بخواهید انتظارش را در این شرایط از شما توضیح دهد نه این که به گفتن یک جمله مثل ” من را عصبانی نکن ” اکتفا کند. مثلا بگوید وقتی از خانواده ات طرفاری میکنی من عصبی میشود، اگر جوابم را ندهی ، به جر و بحث ادامه نخواهم داد.

زمانی که در آرامش هستید ، با مهربانی از خودش دلیل رفتارش را بپرسید.

هنگام پرسیدن به جای کلمه ” تو ” از کلمه ” ما ” استفاده کنید. مثلا به جای این که بگویید این روزها خیلی بی ادب و بد دهن شده ای، بگویید این روزها تنش و اختلاف بین ما زیاد شده ، میخواهم برای حل مشکلمان راهی پیدا کنیم.

با همسر بی ادب چه کنیم

برای کاهش تنش در مقابل بی ادبی همسر، چه مرد باشد چه زن ،  میتوانید از راهکارهای زیر استفاده کنید :

خودتان را کنترل کنید : یکی از سخت ترین و البته بهترین روش ها  در مقابل بی ادبی همسر کنترل کردن خشم است . شما باید بتوانید روی رفتار و گفتار خود در مقابل همسران بی ادب کنترل داشته باشید . دهان به دهان گذاشتن و پرخاشگری متقابل در برابر همسر بی تربیت باعث تنزل اخلاقی و به هم ریختن اعصاب شما خواهد شد و متاسفانه شما نیز به مرور به رفتار بی ادبانه  و پرخاشگری عادت کرده و احترام میان شما از بین خواهد رفت.

سکوت و عقب نشینی ممنوع : شما نباید در مقابل بی تربیتی همسر سکوت کنید. اگر بی ادبی همسرتان در مقابل دیگران و فامیل باعث ناراحتی شما میشود نیازی به عکس العمل فوری ندارید ولی باید در زمان و مکان مناسب که تنها شدید با لحنی صمیمانه ناراحتی خود را ابراز کنید . یعنی به جای این که به صورت طلبکارانه او را متهم به بدرفتاری کنید ، فقط در مورد احساسات خودتان صحبت کنید و احساسی که نسبت به رفتار او پیدا کرده اید را بیان کرده و توقع خود را از او بیان کنید و در مورد تاثیر بد بی ادبی در زندگی زناشویی با همسرتان صحبت کنید. سعی کنید مانند یک فرد بزرگسال و عاقل و با احترام گفتگو کنید تا از بروز خشم مجدد پیشگیری نمایید.

محل را ترک کنید : اگر همسرتان شروع به رفتار بی ادبانه و پرخاشگری کرد ، محل را ترک کنید و از او بخواهید بعد از آرام شدن به صحبت ادامه دهید. ماندن در محل مشاجره ممکن است باعث شود نتوانید خشم خود را کنترل کنید. کمی از هم فاصله بگیرید تا خشم و عصبانیت او فروکش کند و بتواند کنترل رفتار خود را به دست بگیرد.

علت پرخاشگری همسر بی ادب تان را پیدا کنید

دفترچه ای برای یادآوری خوبی های همسرتان داشته باشید : زمانی که رفتار خوبی از همسرتان می بینید در دفترچه یادداشت کنید. خوبی های او را بنویسید ، روزهایی که رفتاری محبت آمیز با شما داشته است را برای خودتان یادآوری کنید. به این ترتیب میتوانید عادت های خوب او را تقویت کنید و زمانی که از پرخاشگری او به سطوح آمده اید با خواندن این مطالب مثبت میتوانید سریعتر روی خودتان کنترل پیدا کنید و بهتر بتوانید رفتار همسران بی ادب را تعدیل نمایید.

با یادآوری خوبی های او هنگامی که در حال پرخاشگری است میتوانید لحن خود را تغییر داده و با گفتن کلمات محبت آمیز به مرور ، آرامش را به رفتار او بازگردانید.

رفتار متقابل نداشته باشید : زمانی که همسر شما شروع به بی ادبی و پرخاشگری میکند شما با او همراه نشوید و شروع به توهین و تحقیر و پرخاشگری نکنید. صدایتان را بالا نبرید و صبر کنید تا فکرتان آرام شود.

هر گونه مقابله به مثل باعث به فراموشی سپرده شدن موضوع اصلی بحث و شعله ورتر شدن آتش دشنام و تنش خواهد شد.  در صورت امکان بحث را تغییر دهید .

به عواقب رفتارتان فکر کنید : به خودتان بگویید مقابله به مثل کردن در این شرایط فقط احترام و اعتبار و ارزش شما را کم خواهد کرد و منجر به پیروزی شما در این نبرد کلامی نخواهد شد. تنها نتیجه وارد شدن شما به این دعوا ، به خطر افتادن رابطه شما و بحرانی تر شدن شرایط است.

اغلب جر و بحث های بین زوجین به دلیل عدم تسلط بر هیجانات است که باعث میشود به طور ناخواسته باعث تشدید رفتارهای اشتباه طرف مقابل میشود. سعی کنید در صورت امکان محل را کلا ترک کنید و با پیاره روی یا نوشیدن یک لیوان آب سرد یا شستن دست و صورت ، عصبانیت خود را کاهش دهید.

مرور لحظات خوب زندگی : زوجین در همه ازدواج ها نقاط عطف و لحظات خوش مشترکی را تجربه میکنند. لحظاتی که سرشار از خوشحالی بوده مانند خاطرات آشنایی و لذت های مشترک ، شما میتوانید با مرور این خاطرات و خوشحالی وصف ناپذیر آن ها ، همسرتان را به تکرار این رفتارهای خوب ترغیب کنید و به خاطر این احساسات خوب از او قدردانی کنید تا متوجه شود زندگی مشترکتان چقدر برای شما با ارزش است و باید هر دو نفر برای حفظ آن تلاش کنید.

روش های درمان و کاهش پرخاشگری همسر بی ادب

به او نشان دهید دوستش دارید : شوهران بی ادب و پرخاشگر اغلب تصور میکنند که دیگر جایی در قلب همسرشان ندارند. در این گونه موارد بهتر است سعی کنید احساسات مثبت و سازنده به او القا کنید. خاطراتتان و حس خوبی که از اولین کادوی او گرفته اید یا اولین رستورانی که شما را دعوت کرده است. چیزهایی که شوهرتان یا همسر شما به دلیل کوچک بودن ممکن است از یاد برده باشد. با گفتن این خاطرات به او نشان میدهید که توجه او به شما چقدر برایتان با اهمیت است و خوبیهایش را همیشه در خاطرتان حفظ میکنید.

گاهی به او حق بدهید : شما میتوانید برای کاهش تنش و خشونت در زندگی گاهی با او صحبت کنید و به او حق بدهید مثلا بگویید ” با مشغله و مشکلاتی که داری میتواننم به تو حق بدهم عصبی شوی ولی رفتار تو ممکن است زندگیمان را نابود کند ، من نمیخواهم مهر تو از دلم برود ”

تا حد امکان از عیب جویی کردن و ایراد گرفتن پرهیز کنید.

گرفتن مشاوره : اگر رفتار بی ادبانه همسرتان ادامه دار بود و به طور دائم باعث آزار شما میشود و تمایلی برای همکاری و تغییر رفتار خود نشان نمیدهد بهتر است برای کمک گرفتن به مشاور مراجعه نمایید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن