زن و خانواده

مخاطرات فرهنگ غربی برای بانوان مسلمان

هشدار آخوند قربانپور به بانوان جامعه اسلامی

آوای سنت: امام جمعه شهر فراغی با انتقاد از رفتارهای برخی بانوان جوان در جوامع اسلامی مراقبت از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، احمد آخوند قربانپور در سخنانی دوری از آیین گذشتگان را دلیل کم رنگ شدن حجب و حیا در جوامع اسلامی دانست و با انتقاد از رفتارهای برخی زنان گفت: آزادی حقی است که دین مبین اسلام در چارچوب فرامین خود نسبت به همه مخلوقات و از جمله زنان قائل شده و به لطف همین دین الهی بود که تعریف زن از کالا بودن به انسان بودن تغییر پیدا کرد، لیکن برخی از بانوان عصر ما آزادی را طور دیگری معنی کرده و داشتن ماشین شخصی، تنها گردی و معاش بدلخواه را برای خود یک فرهنگ ایده آل و روشنفکرانه می دانند. اخیرا دست دادن به نامحرم بعنوان بخشی از تمدن بشر تعریف و دلیل رشد و پیشرفت تلقی می شود.
متوجه باشیم که بسیاری از فرهنگ های مبتذل غربی با هدف تاثیر روی رفتارهای فرزندان نوجوان، جوانان و علی الخصوص زنان مسلمان طی هر شبانه روز توسط شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی افکار جوانان را به بازی گرفته و به آنها یاد می دهند که زندگی فردی و استقلال رفتاری داشته باشند!!

آخوند قربانپور تلفن همراه را یکی از افت ها اصلی گمراهی زنان جوان خواند و افزود: اصرار بانوان و دختران مسلمان ایرانی برای داشتن گوشی همراه مدل بالا در حالی است که آنها هیچ نیازی به سایر امکانات این نوع گوشی ها نداشته و از آن صرفا برای وب گردی، تلگرام گردی و ارتباط با اشخاص نامحرم و ناشناس استفاده می کنند. بسیار ساده است که فرد مذکر خودش را به شکل یک کاربر زن آورده و با بانوان ارتباط عاطفی برقرار کند. این مسئله در ادامه باعث ورود به زندگی شخصی شده و اجازه دستیابی به اطلاعات محرمانه را می دهد. این یک معضل خود خواسته است که خیلی راحت به افراد ناشناس اعتماد کرده و داشته های خصوصی خود را در اختیار آنها بگذاریم.

شخصیت بانوان مسلمان با ماشین اختصاصی، گوشی همراه مدل بالا، لباس های تنگ و گشت و گذار در خیابان ها و انظار عمومی شکل پیدا نمی کند. این چنین رفتارها برگرفته از رفتار زنان غرب است و غرب زدگی جوامع ما را به اثبات می رساند. به همان اندازه که زنان ما هویت واقعی خودشان را از دست بدهند، پسران ما نیز به عادات و رفتارهای بد رو می آورند و لذا پیدا کردن زن صالحه و شوهر با ایمان به یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها بدل شده است.

امام جمعه شهر فراغی عنوان کرد: پیدا کردن مرد زندگی برای همه امکان پذیر می باشد به شرط آنکه مرد را نیز مستحق داشتن زن صالحه بدانیم. با چت های بیهوده در فضای تلگرامی نمی توان صالحه شد. مردی که متاهل است نباید به هر دلیلی امور همسرش را به خودش واگذار کند. همراهی با شریک زندگی بویژه در ملا عام جزو ضرورت ها و وظایف یک مرد به حساب می آید. واگذار کردن او به دوستش، به هم کلاسی و یا همکارش نمی تواند تضمین کننده سلامت فردی و یا رفتاری شخص باشد. بعضی از مردان ما نمی دانند که همسرشان طول روز را در چه مکانی گذرانده و با چه دوستانی معاشرت داشته اند. خدای متعال مرد را سرپرست خانواده قرار داده و برای وی شرح وظایف و مسئولیت هایی را تعریف کرده است.

آخوند قربانپور تاکید ورزید: اجداد ما در فقر و کمبود کسب آبرو کرده اند، اما اکنون که امکانات پیشرفته کرده اند آبروها رنگ باخته و با دست خود فضا را برای ارتباطات شیطانی مهیا می سازیم. در انتخاب دوست باید دقت لازم را بخرج دهیم. اصول اخلاقی را از دوره کودکی به فرزند خود بیاموزیم. هر چه نسبت به تعلمیات دینی فرزندان کمتر اهمیت قائل شویم تربیت و شخصیت آنها در فضای مجازی و در کوچه ها و خیابان ها شکل خواهد گرفت. زمانی مردم از بکار بردن واژه طلاق اکراه داشتند و امروز یک طلاق را تبدیل به سه می کنند. کسب لذت را در خیانت ندانیم. گوشی به تنهایی یک ابزار ارتباطی است، ولی اگر از آن استفاده مناسب نکنیم مانند بمبی ویرانگر زندگی خانواده را از هم خواهد پاشید، اگر بنای ما ارتباط با نامحرم باشد مسلما هیچ دیواری نمی تواند جلوی صدمات و آسیب های بعدی را بگیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن