حقوق زنان در اسلامزن و خانواده

مولوی نیکخوی: بی حجابی و برهنگی زنان جزو فتنه های آخرالزمان

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه احناف خواف مبارزه با حجاب و دفاع از برهنگی از سوی پاره ای از زنان در اجتماع و فضای عمومی را از نشانه های نزدیکی به آخر الزمان خواند.

به گزارش آوای سنت، مولوی خیر الله نیک خوی در گفتگو با خبرنگار ما با استناد به احادیث نبوی اثرات سوء بی‌ حجابی، بی‌ حیایی و ترویج برهنگی و بی بند و باری را نتیجه فتنه زنان ناباب و از علامات قرب قیامت دانست و گفت: بنابر شروحی که در تفاسیر ذکر شده است؛ منظور از فتنه زنان این نیست که وجود و ذات زن فتنه باشد. زن، فرزند و اموال همگی آزمایشی برای بنده مومن است تا انسان بتواند حدود الله متعال را رعایت کند. بستگی به رفتار انسان دارد که زن فتنه و یا یک نعمت صالحه باشد. امام فخر رازی بیان می دارد، زنان در صورتی برای مردان فتنه به حساب می آیند که دل را به خود مشغول داشته و مانع خدمت به مولا گردد.

مولوی نیک خوی با استناد به حدیث نبوی صلی الله علیه و آله و صحبه و سلم متذکر شد: زنانی که نجابت نداشته و حدود الهی و حجاب را رعایت نمی‌کنند دام‌ های شیاطین قرار می‌گیرند تا مردان و جوانان به وسیله آنها دچار فتنه و گرفتاری شوند. این‌ گروه از علامات آخرالزمان و جزو کسانی هستند که بوی بهشت به آنان نمی رسد. بنابراین خواهران مسلمان و زنان مومن و پاکدامن باید متوجه کلام الله و احادیث نبوی بوده و احیانا دستاویز شیطان و وسیله دست مردان ناباب قرار نگیرند. رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم زنان بد حجاب و بد پوشش را جزو اهل جهنم خوانده است. زنانی که لباس می‌ پوشند، اما در حقیقت لخت و عریان به چشم می آیند.

مفسران بیان داشته‌اند که منظور همان زنان نیمه‌ برهنه‌اند. لباس می‌ پوشند، لیکن قسمت ‌هایی از بدن شان نمایان است. کسانی که البسه تنگ بر تن می کنند به طوری‌ که برجستگی‌ های اندام شان معلوم شده و باعث تحریک جوانان می‌ شود. این‌ زنان با میل به گناه دیگران را به سوی آن می‌ کشند و موهای سرشان مثل کوهان شتر برآمده است. این ها از علامات زنان آخرالزمان می باشد.

مدرس حوزه علمیه احناف خواف خطاب به خانواده ها تاکید کرد: والدین گرامی باید بیش از پیش مراقب فرزندان حود باشند، هیچ‌گاه نگویید دخترم کوچک است و حجاب را در سن بلوغ رعایت می کند. زیبنده و شایسته است که الگوی حجاب اسلامی را از همان کودکی به فرزندان‌ مان آموزش دهیم. متاسفانه تهاجم فرهنگی از طرق مختلف در جامعه اسلامی نفوذ کرده است. فیلم‌ های خارجی و شبکه‌های ماهواره‌ای مبتذل را الگوی پیشرفت قرار ندهیم. یک زن فتنه انگیز و فتنه گر می‌ تواند برای مسمومیت یک جامعه‌ کافی باشد. فاجعه است که زن، همسر و یا دختر ما باعث آبروریزی شده و موجب تضعیف قدرت ایمان در جوانان شوند. این قبیل زنان پرده بین خود و الله متعال را پاره می کنند. ضعف دینی در برخی خانواده‌ها باعث تناقض فکری آشکاری میان والدین و فرزندان شده است به نحوی که بسیاری اولاد اثرات سوء بی‌ بندو باری را باور ندارند.

مولوی نیک خوی در ادامه به دیگر اثرات سوء بی‌حجابی و بی‌حیایی زنان در جامعه پرداخت و افزود: عمده ی طلاق‌های امروزی به بدگمانی همسران نسبت به هم برمی‌گردد. زن در شبکه‌های مجازی با رد و بدل کردن پیام تماشای کلیپ‌های مبتذل موجب بدبینی شوهر نسبت به خود می شود. برخی از زنان در شبکه‌های مجازی عکس خود را روی پروفایل شخصی خود می گذارند که این جای بسی تاسف است و بی‌ حیایی در جامعه را ترویج می بخشد. از دیگر اثرات سوء بی‌ حجابی و بی‌ حیایی، سقوط شخصیت زن است.

این عالم اهل سنت از دیگر اثرات سوء بی‌ حجابی و ارتباطات نامشروع را سبب انتشار بیماری هایی ناعلاج و آلودگی های جنسی در جامعه توصیف کرد و اظهار داشت: قریب به اتفاق این بیماری‌ ها مانند ایدز به عدم رعایت حدود شریعت بر می‌گردد. نبی اکرم فرمایش می دارد، هرگاه زنا در اجتماعی شیوع پیدا کند طاعون و انواع بیماری ‌های بی‌سابقه در آن ظاهر خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن