زن و خانوادههمسرداری

نقش مخرب فضای مجازی در فروپاشی بنیاد خانواده

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه احناف خواف، وابستگی به برقراری ارتباط در فضای مجازی را باعث دوری زوجین از یکدیگر و ایجاد سردی در روابط خانوادگی توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولوی نعمایی طی سخنانی ، فروپاشی خانواده ها را از مضرات فضای مجازی خواند و گفت: شبکه های اجتماعی که باید محل استفاده صحیح و در نقش یک معلم ارزشمند برای جامعه باشند متاسفانه به بزرگ‌ترین معضل زندگی و خصوصا زندگی‌ های زناشویی تبدیل شده است. اختلافات گویای این واقعیت تلخ هستند که برخی از زنان و شوهران در ابتدای کار با هدف چت عادی و سرگرم شدن و یا درد دل وارد فضای مجازی شده و تا جایی پیش می روند که دیگر نمی‌توانند آن را کنار بگذارند. در این زمان اختلافات به تدریج سر باز کرده و حتی دیگران نیز نمی توانند جلوی دامنه اختلافات را بگیرند و لذا مشکل را به وسیله طلاق برطرف می کنند.

مولوی نعمایی در توصیه ای به خانواده های نوپا عنوان نمود: آسیب های جدی به ویژه جوانان را در معرض تهدید قرار داده اند. زن و شوهر به جای مشغول بودن در فضای مجازی باید به درک احوال یکدیگر بپردازند. گرفتاری های امروزی بیانگر بروز اضطراب و تشویش در کانون خانوادگی است. زن و مرد پس از یک روز سخت کاری گفتمان چندانی با هم ندارند. هر دو خود را با گوشی مشغول کرده و به این ترتیب فضای خانواده‌ ها به لحاظ عاطفی از هم پاشیده می شود. در این هنگام زن به بهانه‌‌های مختلف مانند مشاوره، گفتگو و… با افراد گرگ صفت ارتباط برقرار کرده در پایان زندگی اش را با دست خودش به آتش می کشد.

مدرس حوزه علمیه احناف خواف با تاکید بر این مطلب که زن و شوهر در شرایط عادی نباید به رفتارهای یکدیگر شک بورزند، اظهار داشت: افراط و بستن تهمت راه مناسبی برای مدیریت صحیح خانواده نمی باشد. البته بی تفاوتی و توجه نداشتن به همسر و عدم درد دل با وی باعث دوری زوجین از یکدیگر می‌شود.

بعضی افراد ذکور ملاک اصلی در ازدواج را ثبت نام همسر در شناسنامه خود می دانند و با حالت طلبکارانه انتظار دارند که همسرشان تابع اوامر بوده و از این حیص جزو بهترین ها باشند. متقابلا زن هم انتظار دارد که تمام کمبودها و کاستی هایش توسط شوهر مرتفع گردد. ضمن آنکه آزاد باشد و زندگی رویایی اش را دنبال کند.

مولوی نعمایی پیدایش برخی از مشکلات در ابتدای زندگی مشترک را باعث خراب شدن آرمان های ذهنی جوانان دانست و یادآور شد: با بروز گرفتاری ها در زندگی زوجین انتقادها و مشکلات آغاز و زبان احترام تبدیل به الفاظ توهین آمیز می‌شود. همچنین رشته‌ محبت بین زن و شوهر گسسته شده و دامنه اختلافات به خانواده‌های طرفین کشیده می شود. وابستگان نیز معمولا به جای حل مسئله طرف مقابل را مقصر جلوه می دهند.

اختلاف در یک خانواده چیز واضح و مشخصی است. از اختلاف نترسیم و بودن شان را بپذیریم، زیرا در هر زندگی پستی و بلندی وجود داشته و عمر انسان دربرگیرنده مجموعه‌ ای از حالت های خوب و بد می باشد، پس قرار نیست که تمام حالت‌ها موافق با میل و خواسته ها برآورده شود، بلکه خود باید مسیر زندگی را بسازیم.

این عالم اهل سنت تاکید ورزید: زوج‌های خوشبخت آنهایی نیستند که هیچ‌وقت اختلاف پیدا نمی کنند، بلکه زوج‌ ها و خانواده‌هایی به خوشبختی می رسند که بدانند چگونه اختلافات را برطرف کرده و با کم و کاستی‌ها کنار بیایند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن