مجلس و نمایندگان

انتقاد از معیارهای دوگانه حقوق بشر غربی

رحیمی جهان آبادی: کارنامه حقوق بشری انگلیس سیاه است

آوای سنت : نماینده شاخص اهل سنت مجلس معیارهای دوگانه حقوق بشر در کشورهای غربی را مورد انتقاد قرار داد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در در واکنش به درخواست شماری از قانونگذاران انگلیس برای اعمال تحریم‌هایی علیه ایران به بهانه بازداشت نازنین زاغری، گفت: یکی از چالش های عمده کشورمان با غربی ها طی چهار دهه گذشته، مربوط به موضوع حقوق بشر است.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه برخی از کشورهای غربی همواره سعی کردند در امور کشورمان دخالت و جاسوسی کنندT اما اگر کشورمان برخوردی در این رابطه انجام دهد، آن را به مسائل حقوق بشری ربط می دهند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران عضو بسیاری از کنوانسیون های حقوق بشری است، ادامه داد: بر این اساس مطابق قوانین شرع و قانون اساسی تلاش های زیادی برای تحقق حقوق بشر صورت گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه غربی ها عادت دارند رفتارهایشان را با کلید واژه حقوق بشری توجیه کنند و رفتارهایشان را مشروع جلوه دهند، افزود: هر انسان منصف، بی طرف، عاقل و آزاده می تواند قضاوت کند که غربی ها چه میزان نسبت به کشورمان اقدامات جاسوسی انجام داده و آسیب هایی را ایجاد کرده اند.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه غربی ها خصوصا انگلیسی ها از کلیدواژه حقوق بشر در سیاست خارجی‌شان بهره زیادی می برند، گفت: به عنوان مثال با کمی تامل می توان دریافت بسیاری از جنگ افروزی های آمریکایی ها بر اساس دفاع از مداخله بشردوستانه، مقابله با خشونت و غیره صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه غربی ها نباید توقع داشته باشند که شورش‌گر، جاسوس، خرابکار، مداخله گر، هدایتگر شورش به ایران بفرستند اما برخوردی با آنها صورت نگیرد، بیان کرد: در سابقه انگلیسی ها می توان استعمار، اشغالگری و براندازی و تغییر حکومت های بسیاری را مشاهده کرد اما در سابقه ایران چنین موضوعی دیده نمی شود بنابراین اگر انگلیسی ها اگر دیدگاه منطقی داشته باشند باید از بکار بردن واژه های حقوق بشری با داشتن کارنامه سیاه خجالت بکشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سرنگونی دولت ملی مصدق، مداخلات متعدد در حوادث و شورش های اوایل انقلاب، جریان کودتای نوژه و غیره از جمله مسائلی است که انگلیسی ها در آن دست داشته اند؛ اگر قرار باشد آنها به ایران جاسوس بفرستند و ما نیز از ترس اتهام زنی آنها اقدام نکنیم، دیگر نمی توان امنیت کشور را تامین کرد./خبرگزاری خانه ملت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن