مجلس و نمایندگان

خبرهای خوش لهونی برای کولبران و مرزنشینان

آوای سنت: نماینده اورامانات از تصویب لایحه معافیت مالیاتی ورود کالا و تخفیف پنجاه درصدی مالیات بر ارزش افزوده کولبران و بیکاران سرپرست خانوار در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش آوای سنت، آرش لهونی نماینده مردم مجلس در خصوص آخرین وضعیت لایحه تجارت مرزی در مجلس گفت: کلیات این لایحه سه هفته قبل در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد و در این مدت برای تدوین جزئیات لایحه فوق جلسات متعددی با حضور نمایندگان دستگاه های ذی ربط برگزار گردید.

نهایتا در هشتم خرداد خروجی اقدامات در کمیته فوق با حضور وزیر کشور بررسی شد و جزئیات این لایحه در کمیسیون به تصویب رسید. عمده پیشنهادات نمایندگان در لایحه با یک تغییرات جزیی در کمیسیون تصویب و مقرر شد لایحه مذکور بعد از یک هفته به صحن مجلس ارائه شود.

لهونی با اظهار تاسف از وضعیت اشتغال در مناطق مرزی، افزود: در حال حاضر به دلیل مشکلاتی که در مناطق مرزی داریم، آمار بیکاری در این مناطق بسیار بالا است و می طلبد تا مشوق و امتیازاتی به ساکنین مناطق مرزی داده شود.

ما در این لایحه معافیت حقوق ورودی کالا را مدنظر قرار دادیم تا به صورت پلکانی افزایش پیدا کند. همچنین ما در این لایحه تخفیف پنجاه درصدی مالیات بر ارزش افزوده را در نظر گرفتیم، البته پیش تر این موضوع در لایحه دولت نُه درصد بود، یعنی پنج درصد از نُه درصد مشمول تخفیف قرار گرفته بود و با این حال در این لایحه پنجاه درصد پیش بینی شده است.

نماینده اورامانات در اینباره تاکید کرد: مطمئنا با تصویب نهایی این لایحه در صحن، کالا وارد کشور می شود. همچنین مازاد بر کولبرانی که توسط وزارت کشور شناسایی خواهند شد، دیگر سرپرستان خانوار فاقد شغل در شهرستان های مرزی نیز از این امتیاز مهم بهره مند می شوند. مقرر شده که این خانوار ها به میزان مشخصی به عنوان مثال پیرو پیشنهادی به میزان هشتصد تا هزار دلار در ماه کالا را بدون پرداخت حقوق گمرکی به صورت انفرادی از معابر مشخص شده وارد کشور کنند.

لهونی همچنین یادآور شد: مابه التفاوت واردات در این بخش برای سرپرستان خانوار حتما می تواند به اقتصاد و معیشت خانوارهای مرزی کمک کند. به دلیل اینکه کالاهای وارداتی به شهرستان های مرزی فقط از طریق همراه مسافر امکان خروج دارد، حضور مسافرین و گردشگران در شهرستان های مرزی مطمئنا اقتصاد محلی مناطق مرزی ما را بهبود خواهد بخشید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن