مجلس و نمایندگان

درخشان :حمایت از تولید کلید شکوفایی اقتصادی

آوای سنت: عضو کمیسیون تلفیق بودجه تقویت پایه های اقتصادی کشور را مسلتزم توجه بیشتر به امر تولید دانست.

به گزارش آوای سنت، عبدالناصر درخشان درباره افزایش مالیات در بودجه سال آینده با بیان این مطلب که در حال حاضر لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در کمیسیون تلفیق بودجه در حال بررسی است، گفت: هنوز نمی‌ توان به صورت قطعی درباره اعداد و ارقام بودجه صحبت کرد و باید در صحن مجلس بررسی و تعیین تکلیف شود تا بتوان به صورت قطعی درباره اعداد و ارقام بودجه اظهارنظر کرد. در این راستا تولید در کل دنیا اهمیت دارد و ما هم باید به تولیدکنندگان خود مشوق‌هایی اعطا کنیم.

درخشان با تاکید بر اینکه تقویت پایه‌های اقتصادی کشور بدون توجه به تولید میسر نخواهد بود، افزود: ما باید صنایع و تولیدکنندگان کشور را به افزایش تولید تشویق نماییم. مالیات بر تولید نباید به گونه‌ای باشد که انگیزه و بهره‌وری تولیدکنندگان برای تولید کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در واکنش به تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای پیش‌بینی شده مالیاتی در بودجه سال ۱۴۰۱، عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال مالیات به طور کامل دریافت و محقق شده، سوال افرادی که مالیات می‌ پردازند این است که این درآمدها در کجا مصرف شده است؟

در همه جای دنیا مالیاتی که از کارمند، کسبه و تولیدکننده اخذ می‌شود، برای تقویت زیرساخت‌ها و بخش‌های عمرانی کشور استفاده می‌شود. سوال مردم ما آن است که آیا در کشور ما هم اینگونه است یا آنکه درآمدهای مالیاتی فقط صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران دولت می‌ شود!

درخشان، کاهش مالیات تولید را در جهت حمایت از تولیدکنندگان و تقویت تولید در کشور دانست و تصریح کرد: اگر دولت از مردم مالیات بگیرد، اما توجه ای به تقویت زیرساخت‌های کشور نداشته و درآمدهای مالیاتی را صرف هزینه‌های جاری خود و پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان کند، کسبه و تولیدکنندگان رغبتی برای پرداخت مالیات نخواهند داشت.

در مقابل، اگر مالیات صرف توسعه زیرساخت‌های کشور مانند حمل و نقل عمومی، ساخت بیمارستان یا بهبود وضعیت راه‌های کشور شود، مردم تشویق به پرداخت مالیات خواهند شد کنند چرا که مطمئن می شوند که مبالغ برای آنان هزینه می‌ شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن