مجلس و نمایندگان

در خواست نماینده خاش برای تامین آب مناطق مختلف

آوای سنت: نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی خواستار ورود جدی وزارت نیرو به مناطق کم آب سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش آوای سنت، اسماعیل حسین زهی با انتقاد از وضعیت اسفناک آبرسانی به برخی از شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان و قطعی‌ های مکرر آب در آن مناطق گفت: بازدید از برخی از شهرهای حوزه انتخابیه در حالا انجام بوده و متاسفانه شهری باعنوان «ده رئیس» در مرکز بخش ایرندگان شهرستان خاش تنها یک ساعت در طول شبانه‌ روز آب دارد.

این در حالی است که شاخص‌های آبرسانی اعلامی از سوی متولیان امر در استان کاملا غیر واقعی بوده و کمتر بیست درصد روستاها در شبانه‌ روز از آب پایدار برخوردار می شوند. به مابقی روستاها نیز یک بار آبرسانی صورت می گیرد که سرانه هر نفر هم کمتر از پنجاه لیتر است.

حسین زهی در این خصوص ادامه داد: با این شرایط ضروری است وزارت نیرو با جدیت به مسئله کمبود و نبود آب در استان به‌ ویژه شهرستان خاش با جمعیت صد و سی هزار نفر ورود پیدا کند، چرا که حدود هشتاد درصد این شهر آب ندارد و آب بیست درصد مابقی شهر کاملا اسیدی و شور بوده که حتی برای شست‌وشو نیز مناسب نمی باشد، لذا وزارت نیرو باید تمام توان خود را برای کاهش تنش آبی شهرهایی از این دست بگذارد تا انشاءالله شهروندان از آب پایدار برخوردار شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید اهتمام ویژه‌ای در تامین آب داشته باشد، عنوان نمود: می طلبد که هرچه سریعتر برای آبرسانی به مردم و مدیریت منابع آبی تدابیر لازم اتخاذ گردد، البته در بودجه امسال نیز اولویت مجلس تامین آب شرب مردم بوده است، همچنین لازم است که دولت عنایت ویژه‌ای به شهرهایی مانند خاش داشته باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن