مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

رحیمی جهان آبادی:تهدید و تحریم انتخابات راهگشای مشکلات نیست

باید از فرصت های موجود برای مطالبه گری استفاده کرد

آوای سنت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نشست مجازی اهل سنت ایران و انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری، رفع تنگناهای اقتصادی، شایسته سالاری، توسعه سیاسی و مقابله با فساد مطالبه اصلی در انتخابات پیش رو عنوان نمود.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، جلیل رحیمی جهان آبادی در این نشست فضای مجازی با حضور تعدادی از فعالان فضای مجازی با بیان مشکلات و انتظارات عمومی از دولت آینده گفت: مساله قومیت ها و اقلیت ها به دلیل شرایط اقلیمی و گستره جفرافیایی و مرزنشینی این شهروندان و نیز تفاوت های مذهبی، یکی از نگرانی های سیاسی و امنیتی نظامهای سیاسی مختلف در ایران بوده است.

شکافهای اقتصادی در مناطق محروم اگر با شکاف مذهبی و قومی همراه شود، احتمالا بروز گسل اجتماعی و آسیب ملی وجود دارد.

وی در این باره افزود: توجه به مطالبات و طرح درست مطالبات و خواسته ها، لازم و ملزوم یکدیگر هستند، لذا اگر ما مطالبات را با زبان مناسب طرح کنیم، امکان پاسخ گیری بیشتر است و با زبان قهر و تهدید نمی توان به جمع بندی مناسبی دست پیدا کرد. جمهوری اسلامی که در مقابل فشار امریکا و اسراییل و جهان کوتاه نیامده و ساختار نظامی اسلامی ما به گونه ای نیست که با تهدید به تحریم انتخابات حاضر به دان امتیاز باشد.

مردم به دلیل انتخابات شوراها و نیاز به حل مشکلات وسیع اقتصادی، با نگاه غیر جناحی و سیاسی رای می دهند. در این انتخابات هر چند که با کاهش مشارکت در شهرهای بزرگ روبه رو خواهیم بود، اما مردم در شهرستانها و روستاها مشارکت خواهند داشت.

جهان آبادی با اشاره به مشارکت بالای اهل سنت در انتخابات های ادوار گذشته اظهار داشـت: اهل سنت ایران در پیوند با مطالبات مدنی، اجتماعی و اقتصادی اکثریت جامعه باید طرح مطالبه کرده و از رفتن به سمت مطالبات محدود مذهبی پرهیز نمایند. در شرایط کنونی اگرچه تنوع دیدگاه های سیاسی در انتخابات کم است، اما تحریم و قهر چاره ساز نیست و باید از حداقل فرصت برای کنش سیاسی و مدنی بهره برد. لازم است با کاندیدهای مختلف دیدار و مطالبات عمومی کشور  و مردم خود را طرح کنیم.

نماینده تایباد، صالح آباد و باخرز هرگونه تصمیم گیری و اتخاذ موضع در انتخابات خردا ماه را منوط به نظر عموم مردم دانست و تاکید کرد: مسلما رای یکپارچه اهل سنت ایران ، مشارکت بالا و تبعیت از علما، برگ قدرتمند ما برای چانه زنی در هر انتخاباتی است. ما نمی توانیم مطالباتی را مطرح کنیم که در قدرت کاندیدا قرار ندارد و پیش کشیدن آنها بی فایده می باشد. بخشی از مطالبات ما حاکمیتی است و بخشی دولتی و باید بین این دو تفکیک انجام داده و بصورت جداگانه رایزنی نمود. رفع تنگناهای اقتصادی ،شایسته سالاری ، توسعه سیاسی و اقتصادی و فرصتهای برابر و مقابله با فساد مطالبه اصلی مردم است.

جهان آبادی یادآور شد: ما با اصلاح طلبان همراه تر هستیم؛ چون آنها درک درست تری از نیازهای کشور دارند، هر چند در عمل زورشان کم است.

اگر فکرکرده ایم از اولین بامداد به قدرت رسیدن اصول گرایان، ایران مانند کشور سوئیس پیشرفت کرده و فساد ریشه کن و همچنین کلیه مشکلات از میان می روند باید بگویم که سخت در اشتباه هستیم و هیچ جناحی به راحتی نمی تواند مشکلات ساختاری و ریشه ای را در کوتاه مدت حل و فصل سازد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن