مجلس و نمایندگان

رحیمی جهان آبادی:دخالت دولت‌های خارجی در اغتشاشات ثابت شده است

آوای سنت :عضو کمیسیون امنیت ملی : اعتراض قانونی حق مردم است و حاکمیت موظف است حرف مردم رابشوند اما مداخلات خارجی‌در اعتراضات با‌مستندات دقیق قابل اثبات است دشمن هدفش تامین منافع غرب است نه رفع مشکلات مردم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و برخی از کشورهای غربی به دنبال تبدیل کردن اغتشاشات به یک جنگ داخلی و چالش امنیتی در کشور بودند تا از آن به عنوان اهرمی در مذاکرات استفاده کنند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره اغتشاشات اخیر کشور گفت: بر اساس مستنداتی که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه دادند، نقش سرویس‌های جاسوسی کشورهای خارجی در حوادث و اغتشاشات اخیر مشهود است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: نقش سلطنت طلب‌ها، منافقان و معاندان نظام بر اساس گزارش ارسال شده در اغتشاشات مشخص است و آنها با آموزش های لازم و تامین مالی از اغتشاشگران حمایت کردند.

آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به خواسته‌ خود نرسید/ اغتشاش به راه انداخت

وی تاکید کرد: طبیعی است که وقتی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به خواسته‌های خود نرسیده و در موضع ضعف قرار گرفت، به دنبال سو استفاده از فضای داخلی کشور بود.

نماینده مردم تربت جام در مجلس یادآور شد: درباره اعتراضات درست و اصولی باید به مردم این حق را داد که در چارچوب قانون اساسی اعتراض خود را بیان کنند و مسوولان موظف هستند هر حرف و اعتراض مردم را بشنوند و نسبت به رفع آنها اهتمام کننند چرا که مردم صاحب این کشور هستند.
حضور فعال سفارت‌خانه‌های خارجی‌ در اغتشاشات قابل کتمان نیست

این نماینده مجلس اضافه کرد: اما ورود خارجی‌ها و سازمان‌های جاسوسی آنها درمسائل داخلی کشور و حضور فعال سفارت‌خانه‌های آنها در اغتشاشات قابل کتمان نیست و نباید نقش خارجی‌ها در مسائل اخیر را نادیده گرفت. چرا که آنها به دنبال تبدیل کردن یک اغتشاش به جنگ داخلی و ایجاد بحران و چالش امنیتی برای کشور بودند.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از عدم تاثیر این اقدامات در امنیت داخلی ایران با خبر هستند، گفت: اما آمریکایی‌ها، طرف‌های انگلیسی و فرانسوی به دنبال این هستند که از اتفافات و اغتشاشات کشور به عنوان یک اهرام در میز مذاکرات استفاده کنند. هرچند که در رسیدن به این هدف ناکام ماندند.

حمله به سفارتخانه‌های ایران نشان دهنده عمق دشمنی معاندان با نظام اسلامی است

وی درباره حمله معاندان نظام به برخی از سفارت خانه‌های ایران اظهار داشت: گروه‌های معاند، سلطنت طلب و منافقان از فضای داخلی کشور استفاده می‌کنند تا  به سفارتخانه‌ها و دیپلمات‌های کشور تعرض و بی‌حرمتی کنند. حتی در ایام عادی و هرچند وقت یکبار برای اینکه دشمنی خود را با نظام و مردم ایران نشان دهند، چنین رفتارهایی را مرتکب می‌شوند.

نماینده مردم تربت جام و باخرز با تاکید بر اینکه دشنان از این شیوه‌ها به نتیجه نخواهند رسید، ادامه داد:‌ جمهوری اسلامی ایران نظامی بر پایه مردم است و طبیعی است که باید هر اعتراضی را بشنویم. اما اینکه دشمنان از هر اعتراضی به دنبال منافع سیاسی و تجزیه ایران هستند، نشان دهنده عمق کینه و دشمنی آنها با ایران اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اینکه آیا آمریکا و غرب در جریان حمایت همه جانبه از اغتشاشات به خواسته‌های خود در مذاکرات خواهند رسید، عنوان کرد: آمریکا و غرب به دنبال این هستند که ایران را در شرایط ناامن، انزوا و آسیب پذیر جلوه دهند ولی نتوانستند نتیجه‌ای که از اغتشاشات اخیر مدنظر داشتند، کسب کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اعتراض در هر کشور دموکراتیک وجود دارد و حتی در اروپا هم هر چند وقت یکبار مردم به مسائلی معترض می‌شوند ولی نحوه مدیریت این اعتراضات در داخل بسیار مهم است و نباید به دشمن بهانه داد تا بتواند اعتراض را به آشوب و اغتشاش تبدیل کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن