مجلس و نمایندگان

سلامت جامعه را فدای سیاست نکنید

هیچ کدام از پروتکل‌های بهداشتی ما کامل نبوده است

آوای سنت : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هیچ کدام از پروتکل های بهداشتی کشور تا کنون کامل نبوده است، اظهار کرد: سلامت جامعه باید محور همه مسایل باشد و وظیفه ما است که سلامت جامعه را حفظ کنیم.

ملک فاضلی در طی گفتگویی در خصوص وضعیت کرونا در کشور گفت: سلامت جامعه باید مهمترین مساله باشد که دولت و مجلس باید برای حفظ آن تلاش کنند تا بتوانیم سلامت جامعه را حفظ کنیم و تا زمانی که سلامت جامعه حفظ نشود، وضعیت و سرنوشت سختی در انتظار جامعه جهانی خواهد بود.

سلامت جامعه محور همه مسایل باشد

او در ادامه افزود: ویروس کرونا به دلیل اینکه کشندگی بالایی دارد، فرصت واکسن سازی با استناد بر آنچه که علم واکسن‌سازی می گوید را از ما گرفته است چون هر چه زودتر باید جلوی کشتار را بگیریم. اما از زمان شیوع ویروس کرونا، همکاران ما در جهت ساخت واکسن برآمدند و سابقه علمی واکسن سازی را هم داریم لذا باید توان ملی را با خنثی سازی تحریم‌ها ارتقاء ببخشیم.

آمار کشندگی بالا ویروس فرصت ساخت واکسن را از ما گرفته است

فاضلی تصریح کرد:البته زمانی که واکسن داخلی ساخته می شود باید از آن حمایت کنیم، چون نمی‌دانیم چه مقدار از این واکسن را در تا چه برهه زمانی نیاز داریم؛ اما در حال حاضر به خاطر اینکه روزانه تعداد زیادی از هموطنان ما تلف می‌شوند، باید با وارد کردن علمی ترین و اثرگذارترین واکسن موجود دنیا با توجه به فرموده مقام رهبری، سلامت مردم را حفظ کنیم.

علمی ترین و اثرگذارترین واکسن موجود دنیا را باید با توجه به فرموده مقام رهبری وارد کنیم

نماینده مردم سراوان در مجلس، گفت: وقتی واکسنی را به شخصی تزریق می‌کنند اثرات مثبت و منفی آن را طول زمان مشخص می کند ولی چون با بیماری کشنده روبه رو هستیم اهم و فی الاهم می کنیم که آیا تبعات مرگ و میر بیشتر است یا تبعاتی که واکسن خواهد داشت. زیرا هیچ کدام از واکسن هایی که در دنیا مطرح می شود صد در صد فایده و ضرر آن مشخص نیست و همه واکسن‌های دنیا زیر سوال است.

سلامت جامعه را فدای مباحث سیاسی نکنید

ملک فاضلی با بیان اینکه نباید سلامت جامعه را فدای مباحث سیاسی کرد، گفت: سلامت جامعه باید محور همه مسایل باشد و وظیفه ما است که سلامت جامعه را حفظ کنیم؛ صلاح نیست سلامت جامعه را با مسایل سیاسی مخلوط کرد؛ اما بعضا مسایلی که مطرح می شود در جهت سیاسی نکردن سلامت است و اگر بحث کشوری مطرح می شود به این دلیل است که نمی‌خواهیم سلامت را با سیاست مخلوط کنیم چراکه در مسیر خرید ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

هیچ کدام از پروتکل‌های بهداشتی ما کامل نبوده است

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به شیوع موج چهارم کرونا، اظهار کرد: برای مقابله با شیوع ویروس، هوشیاری لازم است نه ترس درحالی که هیچ کدام از پروتکل های ما تا کنون کامل نبوده است. پروتکل بهداشتی، یعنی جداسازی و نگاه به محیط و توان جامعه؛ به عنوان مثال دسترسی و توانایی جنوب و شمال شهر تهران مانند هم نیست و شاید پروسه سلامت از نظر اهمیت زندگی شخصی که در جنوب تهران زندگی می‌کند در مرحله هشتم باشد زیرا مشکلات و گرفتاری های اقتصاد و معیشتی زیادی دارد که ما هم نتوانستیم آنچنان که وظیفه ما است شرایط را برای آنها فراهم کنیم.

۸۰ درصد مراکز و درمانی روستایی سیستان و بلوچستان خالی است

ملک فاضلی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی ۸۰ درصد مراکز درمانی روستایی سیستان و بلوچستان خالی است و یا پزشک ندارد و توان اقتصادی مردم هم در حداقل است، کرونا مفهوم خاص خودش را دارد و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است؛ لذا باید همه چیز را با نگاه به شرایط جامعه بررسی و عملیاتی کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن