مجلس و نمایندگان

سوء مدیریت عامل مشکلات جامعه

آوای سنت: نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی، سوء مدیریت را باعث کمبود کالاهای مصرفی و افزایش بی رویه تولیدات بخش کشاورزی عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، جلال محمودزاده با اشاره به مشکلات ذخایر استراتژیک کشور، یکی از مشکلات موجود را عدم موجودی به مدت شش ماه دانست و گفت: مسئولین این کار را انجام نداده و بهانه جنگ اوکراین و روسیه و همچنین تحریم را مطرح می کنند. حال آنکه که تحریم در دولت های قبلی هم بوده و جنگ اوکراین هم نهایتا پنج درصد تاثیر داشته است.

وی در این خصوص بیان کرد: ریشه اصلی نابسامانی حوزه کشاورزی، مدیریتی است که با وعده و وعید و گفتاردرمانی بخش کشاورزی را اداره می کنند و پایدار نخواهد ماند. دام را هم از کشور خارج کرده و قاچاق می‌کنند، چون نهاده ندارند و دام مولد را که باید لبنیات تولید کند، به کشتارگاه می برند. وزیر جهاد و بخش اعظم معاونین تاثیرگذار ایشان از بخش کشاورزی نیستند، بلکه از بدنه وزارت علوم و سایر بخش ها آمده اند. البته منظور من این نیست که زحمت نمی‌کشند، بلکه با این حوزه آشنایی ندارند و بخش کشاورزی را نمی شناسند که باعث شده با این وضع روبه رو شویم.

محمود زاده تبعات ترک فعل و عدم مدیریت را شامل حال مصرف کننده و تولیدکنندگان دانست و متذکر شد: کمر مردم از گرانی شکسته و تهیه برنج، نان و تخم مرغ برای مردم سخت شده است. در حالی که ما دارای چهار اقلیم هستیم و زمانی که در استان خوزستان گندم برداشت می شود، همزمان این محصول در مناطق سردسیر کشور کشت می کنند. بنابراین به راحتی می توان تغذیه مردم را فراهم کرد. از سوی دیگر علی رغم ابلاغیه داده شده به دولت در خصوص توسعه آبیاری مدرن و قطره ای می بینیم که این نوع آبیاری کاملا در سطح کشور تعطیل است، زیرا کارخانه‌هایی که ادوات کشاورزی تولید می کنند قیمت ها را به میل خود بالا می برند. وزارت کشاورزی نظارتی در این حوزه ندارد و در ادامه مشکلات عدیده ای را به وجود خواهد آورد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ذخیره استراتژیک نداریم. بر اساس قانون حداقل باید شش ماه ذخیره کالاهای اساسی مثل آرد، گندم، روغن، برنج و قند را داشته باشیم؛ اما ذخیره آنها به بیست روز نمی‌رسد. یعنی اگر در طول این مدت وارداتی انجام نشود، دخیره کالاهای اساسی کشور به صفر می رسد. پنجاه درصد مرغداران جوجه ریزی نکردند، چون نهاده ندارند. پول نقد را از دهم اردیبهشت از دامدار گرفتند، اما نهاده را نمی دهند، زیرا نهاده ای وارد نکرده‌اند که باعث شد به وزیر کارت زرد دهیم و اگر این وضعیت ادامه یابد به استیضاح ختم خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن