مجلس و نمایندگان

شادمهر:حضور رئیس جمهور در بین مردم امید بخش است

آوای سنت : نماینده گنبد در مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی خبری دیدگاههای خود را درباره عملکرد صد روزه دولت سیزدهم اعلام کرد.

امانقلیچ شادمهر گفت : وضعیت نابسامان اقتصادی فعلی ما تقریبا حاصل یک فاصله گرایی با مردم و رویکرد بر اساس پشت میز نشینی است در واقع فاصله بین مردم و دولت احساس شده بود. تقریبا در این دوره ، آقای رئیسی با حضور میدانی در سطح کشور شاید نزدیک به ۷ الی ۸ سفر استانی در ایام پنج شنبه ها و جمعه ها داشته است و حضورا به میان مردم رفته و تا حدودی بر اساس شعار مردمی بودن عمل می کنند. رئیس جمهوری در این ایام کرونایی در بیمارستان ها ، داروخانه ها، بازار و اماکن حضور داشتند در واقع این یک حرکت خوب است شاید خروجی اش کم باشد اما مردم را به آنچه که زندگی می کنند ملموس تر میشوند و این ارتباط  مستقیم، مردم را امیدوارتر می کند.

نماینده گنبد افزود : در زمینه دیپلماسی ، دولت سیزدهم گسترش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه به خصوص روابط ایران و ترکمنستان را مد نظر داشته است. برخی از مشکلات و موانع در حال رفع است. پیوستن ایران در پیمان شانگهای از دیگر اتفاقات مثبت بود که میتواند مفید فایده باشد. به لحاظ واکسیناسیون نزدیک به ۴۸ الی ۵۰ درصد مردم واکسینه شدند و رئیس جمهور توانست تا حدودی ویروس کرونا را مهار بکند که به تبع آن بازگشایی مدارس را هم به دنبال داشت.

عضو کمیسیون آموزش عالی مجلس اظهار داشت : در زمینه مذاکره با اینکه غرب به خصوص آمریکا تهدیدهایی که کردند و هشدارهای تهدیدآمیز داشتند ، تیم مذاکره کننده با عدم توجه به هشدارها و تهدید آمیز بودن ایران و ادامه برنامه ریزی برای غنی سازی هسته ای را در برنامه خودش دارد. در مسائل کشورهایی که سرمایه داشتیم و مسدود بود و بلوکه شده و مخصوصا در کره جنوبی الان نزدیک به ۳۳/۵ میلیارد دلار منابع مالی ما که بلوکه شده بود آزاد شد  و بخشی از این منابع در حل ورود به چرخه تجاری کشورمان است .

این نماینده اهل سنت در پاسخ به سئوال دیگر در مورد انتصابات فامیلی که نگرانی های ایجاد کرده است گفت : من به شدت با این گونه انتصابات مخالفم. فامیل بازی و خویشاوند سالاری سد راه تحول و توسعه گرایی است و خلاف آرمان های انقلابیگری می باشد. یکی از برنامه ها و محور های اولویت دار جناب آقای رئیسی تحول گرایی و انقلابیگری و انقلابی عمل کردن است که تا حدودی با این رابطه گرایی و فامیل بازی در تضاد هستند.

امان قلیچ شادمهر افزود : فامیل بازی سد راه توسعه است و باعث به حاشیه راندن شایستگان و دور شدن نخبگان از جامعه خواهد شد. حتی اگر در شرایط مساوی هم فامیل بازی دامن زده شود درست نیست. شاید به لحاظ اینکه رابطه مندی برضابطه مندی و خویشاوند سالاری بر شایسته سالاری حاکم شود. از نخبگان و شایستگان هرجای ایران زمین که باشند استفاده شود. مسئولان این رویه را بایستی سرلوحه عمل خودشان قرار دهند. برخی از مسئولین نباید به انتصابات فامیلی دامن بزنند. من این کار را مذموم می دانم. شاید که خودشان توصیه کنند ولی به خاطر ترجیح دادن رابطه مندی بر ضابطه گرایی و خویشاوند سالاری بر شایسته سالاری می تواند مخل جامعه باشد./اولکامیز

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن