مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

ضرورت استفاده از ظرفیت های بومی در کردستان

دیدگاههای نماینده مریوان درباره اولویت های کردستان

آوای سنت: نماینده اهل سنت مریوان و سرو آباد بر استفاده از ظرفیت نیرو های بومی اهل سنت در بدنه استانداری کردستان تاکید کرد.

به گزارش آوای سنت، دکتر شیوا قاسمی پور با اشاره به وضعیت نامناسب و ناقص زیرساختهای حمل ونقل مرز باشماق مریوان به عنوان یکی از مرز های بین المللی کشور، ارتقای زیرساخت های حمل و نقل در این مرز زمینی را مستلزم توجه ویژه و تزریق بودجه های جهشی دانست و گفت: در چند جلسه عمومی کمیسیونها و نیز در جلسه مجمع نمایندگان استان با وزیر جدید راه وشهرسازی به صورت موکد ساماندهی مرز باشماق، تکمیل جاده ناتمام سنندج مریوان و نیز موضوع بسیار مهم کمربندی این شهر را به عنوان مطالبه اصلی مردم حوزه انتخابیه مطرح نموده و به امید خدا با توجه به وعده همکاری در این خصوص پیگیری های لازم تا تحقق طرح ها ادامه خواهد داشت.

وی در این باره افروزد: علی رغم تلاش های قابل تقدیر در خصوص جاده مریوان _ سنندج در مدت اخیر، متاسفانه این محور که دو دهه از کلنگ زنی آن می گذرد، اکنون به صورت ناقص مورد بهره برداری قرار گرفته و پل گاران، تقاطع این محور جدید با مسیر مریوان- سقز در حال اجرا می باشد که نیازمند توجه بیشتر است. همچنین تلاشهای بعمل آمده از سوی شهرداری مریوان در موضوع کمربندی این شهر شایسته تقدیر می باشد. ضرورت دارد وزارت راه وشهرسازی به صورت جدی به این پروژه ورود داشته باشد. مریوان به عنوان شهر تجاری – مرزی و فاقد کمربندی، در این حوزه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و نیازمند توجه است.

قاسمی پور با اظهار تاسف از حادثه کشته شدن شانزده هموطن در حادثه سقوط مینی بوس حامل مسافران به دره در محور کامیاران عنوان نمود: وقوع چنین اتفاقات تلخ و‌ دلخراش با این حجم از تلفات نیازمند بررسی‌های دقیق و کارشناسانه است تا علت امر مشخص و با رفع اشکالات و ایرادات موجود، قطار مرگ در جاده‌های کردستان متوقف و امنیت جانی و روانی شهروندان در مسافرت‌ها تضمین شود. وقوع مرگ‌های دلخراش دسته‌جمعی ناشی از سوانح رانندگی در طی یک ساله گذشته آن‌ هم در جاده‌های مواصلاتی مریوان و سروآباد به شهرهای همجوار نشان از ناکارآمدی جاده‌ها و فرسوده بودن خودروهای سواری می باشد. از مسوولان انتظار می رود که اجازه تردد به خودروهای فرسوده در جاده های ناامن را ندهند، زیرا حفظ جان شهروندان خط قرمز ما است.

این نماینده مجلس یازدهم در مجلس شورای اسلامی بحث انتخاب استاندار کردستان در پس از شروع بکار هیئت دولت را یکی از موضوعات مهم در استان کردستان خواند و  اظهار داشت: در این ایام بسیاری افراد به خود جرات داده و خود را به عنوان استاندار استان کردستان مطرح کرده اند. در این راستا مقرر شده که با عنوان مجمع نمایندگان استان کردستان جهت یررسی رزومه های ارائه شده و صحبت با گزینه های نهایی، جلسه ترتیب داده و مطالبات مردم استان را با آنها مطرح نماییم. اولویت می بایست با نیروهای بومی می باشد. باید تلاش شود برای استان از ظرفیت نیرو های بومی اهل سنت استفاده بعمل آید و حتی المقدور گزینه انتخابی خارج از مجموعه وزارت کشور نباشد. چنین فردی طبیعتا به مشکلات استان اشرافیت بیشتری دارد و قابلیت مناسب تری برای حل و فصل مسائل مختلف خواهد داشت.

آنچه امروز مردم استان طلب می کنند، انتصاب بهترین گزینه برای استانداری است، ضمن آنکه بهره گیری از دانش مشاورین به ویژه در بخش توسعه و عمران می تواند در تسهیل امور نقش غیرقابل انکاری را ایفا نماید.  اخیرا چند نفری که خود را واجد شرایط برای استاندار شدن می‌دانستند به بنده مراجعه کردند که اگر رزومه ارائه شده آنها قابل دفاع باشد در جلسه مجمع نمایندگان استان مطرح و سپس با همفکری جمعی چند گزینه منتخب را به مسوولان کشوری معرفی خواهیم کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن