مجلس و نمایندگان

عملکرد بانکها برای حمایت از تولید متناسب با اقتصاد اسلامی نیست

فرآیندهای اقتصادی شفاف شوند

آوای سنت : معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: اگر نظام بانکی کشور را با سایر کشورها مقایسه کنید متوجه می‌شوید که چقدر این نظام با پایه‌های نظام اسلامی در تناقض است.

معین الدین سعیدی در طی گفت‌وگویی با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ایرادات نظام بانکی در حمایت از تولید کشور، گفت: بنده معتقدم نظام بانکی ما یک نظام مبتنی بر اقتصاد اسلامی نیست.

وی تأکید کرد: متأسفانه نظام بانکی ما به شدت یک نظام ربوی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا زمانی که چنین ساختاری را در بانکها مشاهده می‌کنیم اینکه انتظار داشته باشیم که بانکها بیاند و در فرآیند تولید تسهیلگری کنند، انتظاری واقعی نمی‌آید.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما از اساس به حمایت تسهیلاتی بانکها به تولید انتقاد داریم چرا که میزان سودی که بانکها در قالب تسهیلات به بخش تولیدی می‌دهند بسیار بالاست.

وی تأکید کرد: رفتارهای بانکها پیرو حمایت از تولید متناسب با اقتصاد اسلامی نیست و با تأسف باید گفت که نظام بانکی ما یک نظام ربوی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نظام بانکی کشور را با سایر کشورها مقایسه کنید متوجه می‌شوید که چقدر این نظام با پایه‌های نظام اسلامی در تناقض است.

سعیدی با اشاره به اینکه بسیاری از فرآیندهای اقتصادی ما شفاف و روشن نیست و همیشه پشت پرده قرار دارد اظهار داشت: ما در حوزه‌های مختلف همانند مباحث ارزی آن شفافیت لازم را در عملکرد مجموعه اقتصادی به ویژه بانک مرکزی نمی‌بینیم که انشالله وزیر محترم بتوانند این نگرانی‌ها را برطرف کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن