مجلس و نمایندگان

عملی شدن طرح تجارت مرزنشینان گامی در جهت بهبود معیشت

آوای سنت: نماینده اورامانات در مجلس اجرایی شدن طرح تجارت مرزنشینان را گامی در جهت توسعه مناطق غرب کشور عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، آرش زره تن لهونی طی بیانی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که در اسفند ماه سال ۹۹ طرحی در پانزده ماده تحت عنوان تجارت مرزنشینان برای حل معضل کول بری تقدیم مجلس شده است، گفت: بنده در غالب طراح و شصت و پنج تن از نمایندگان موافق اجرای طرح مذکور را به امضاء رساندیم که متعاقب آن هیئت رئیسه مجلس به فراکسیون مرزنشینان ماموریت داد تا موضوع به بررسی گذاشته شود. خوشبختانه همکاران مجلس طرح را با جدیت مطالعه کرده و با تشکیل کمیته ای بین دولت و مجلس، فرایند کار به پیشرفت مطلوب رسیده و منجر به ارائه پیشنهادات مشترک گردید.

لهونی با یادآوری سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه در تیرماه سال جاری افزود: ما در آن زمان این موضوع را با آقای رئیسی در میان گذاشتیم که ایشان نیز قول پیگیری و رسیدگی داد و امروز شاهد تصویب طرح تجارت مرزنشینان در مجلس می باشیم. مردم مرزنشین ما از مشکل معیشتی رنج میبرند و درصد بیکاری آن مناطق از سایر نقاط کشور متاسفانه بیشتر است، اما با این اوصاف برخی از همکاران مجلسی اجرای این طرح را جزو اولویت اصلی نمی دانند!

نماینده اورامانات در ادامه اظهار داشت: مردم مناطق مرزی غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور طی هشت سال جنگ، دفاع جانانه ای را از خود نشان دادند. آن زمان به دلیل ناامنی جنگی هیچ گونه سرمایه گذاری دولتی و خصوصی در اورامانات تحقق نپذیرفت و بیشتر سرمایه گذاری ها در مرکز کشور صورت گرفت. لذا می بینیم که مردم ما همچنان از نابسامانی اقتصادی رنج می برند و تا مادامی که از یک امتیاز خاص برخوردار نشوند، مشکلات شان پابرجا باقی خواهد ماند.

لهونی، ایجاد کار و درآمد را اصلی ترین نیاز مرزنشینان در کوتاه ترین زمان ممکن دانست و تاکید کرد: طرحی که در این زمان می تواند اندکی از دغدغه های مردم نوار مرزی را کاهش دهد توسعه گردشگری تجار می باشد. ضرورت دارد تا مجلس به دو فوریت این لایحه رای مثبت دهد تا مردم بتوانند کالاهای شان را بدون پرداخت گمرک به خارج از کشور حمل کرده و کمک حال خانواده هایشان شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن