مجلس و نمایندگان

انتقاد از ناهماهنگی اداری در واردات نهاده های دامی

آوای سنت : معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: ناهماهنگی بین دستگاه‌ها و عدم تخصیص ارز به واردات نهاده‌های دامی، باعث افزایش قیمت بی‌رویه‌ نهاده‌های دامی و برخی از کالاهای استراتژیک شده است.

معین الدین سعیدی در طی گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره علت گرانی در زمینه نهاده‌های دامی و برخی از محصولات اساسی و مورد نیاز مردم، اظهار داشت: ما شاهد التهاب بی سابقه ای در وضعیت بازار هستیم و به صورت مشخص در زمینه تامین نهاده‌های دامی مشکلات عدیده‌ای وجود دارد.

وی افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی طی ماه‌های اخیر با دعوت از فعالان بخش خصوصی، سازمان پشتیبانی امور دام، بانک مرکزی، وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مشکلات واردات نهاده‌های دامی را بررسی کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین کمیته تخصصی دام و طیور کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی چندی پیش با حضور در بندر امام خمینی (ره) بر روند واردات نهاده‌های دامی نظارت کرد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: ناهماهنگی بین دستگاه‌ها و عدم تخصیص ارز به واردات نهاده‌های دامی باعث افزایش قیمت بی‌رویه‌ نهاده‌های دامی و برخی از کالاهای استراتژیک شده است.

وی تاکید کرد: ما از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت انتظار داریم که برای تامین نهاده های دامی و ایجاد توازن در بازار سریعا اقدام کنند و در این زمینه با هم هماهنگ باشند.

سعیدی گفت: علاوه بر این، باید از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان جهت تولید واکسن و داروی دام و طیور بیشتر استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر، ناهماهنگی‌های بسیار زیاد میان بانک مرکزی، گمرک و وزاتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت باعث شده است که نهاده‌های دامی وارد شده به موقع  ترخیص نشوند که باید این مشکلات رفع شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن