مجلس و نمایندگان

نجات کشور در گرو انتخاب افراد شایسته در پست های مدیریتی است

یادداشت معین الدین سعیدی

آوای سنت : عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی با اشاره به مشکلات محیط زیست کشور خواستار انتصاب افراد در پست های مدیریتی بر حسب نگاه کارشناسی شد.

معین الدین سعیدی عضو فراکسیون محیط زیست کشور طی یادداشتی با اشاره  مشکلات محیط زیست کشور و خواستار انتصاب افراد در پست های مدیریتی بر حسب نگاه کارشناسی شد.

 

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دست درازی بیش از اندازه به محیط زیست در کنار مدیریت غیر کارشناسی حاصلی جز ویران شدن محیط زیست به دنبال نداشت؛ امروزه سازمان محیط زیست از منابع سرشار طبیعی مخروبه ای بیش به جا نگذاشته است که بیشتر خسارات جا مانده غیر قابل جبران هستند و با بر کناری مسئولان وقت آن جبران مافات نمی‌شود.

مجلس و نهادهای نظارتی فارغ از روی کار آمدن دولت منتخب و مدیرانی که در پی تصاحب صندلی این سازمان هستند پیگیر تمام عملکردهای نادرست و غیر قابل جبران  از تغییر کاربردی اراضی کشاورزی تا خشک شدن تالاب‌های کشور است.

خساراتی که به محیط زیست وارد شده است شاید دهها سال دیگر هم قابل احیا نباشد و بازگشت شرایط به اوضاع مطلوب برای مدیران آینده شاید در یک دهه پیش رو غیر ممکن باشد، آنچه واضح ومبرهن است خشکی کارون و زاینده رود در کنار سوختن هزاران هکتار از جنگل‌ها و اراضی کشاورزی است که تک تک آنها در ارتباط تنگا تنگ با زندگی، معیشت و حیات مردم بوده است.

آنچه امروز موجب نگرانی مردم و دوستداران محیط زیست شده بی تفاوتی بسیاری از مسئولان و متولیان امر است که بر صندلی این سازمان تکیه می زنند و با سیاسی کاری شاهد خشکی تالاب‌ها و سوختن جنگل‌ها این سرزمین هستند، این سازمان نیازمند متولیانی دلسوز و کار آموخته است، تکرار متمادی انتصاب مدیران سیاسی و رابطه مند در طی سال‌های اخیر محیط زیست را تخریب و گاهی تبدیل به ویرانه ای غیر قابل بازگشت کرده است.

امروز خبرهای از حضور بالگردهای کشور ما برای اطفای حریق آتش سوزی در کشور همسایه ترکیه منتشر می‌شود، این حضور باعث تعجب و حیرت فعالان محیط زیست شده است، آنچه در این میان قابل تامل است چرا هزاران هکتار از اراضی و جنگل‌های داخلی کشور به دلیل کمبود امکانات نظیر نبود بالگرد در آتش میسوزند؟! چرا مدیران اجرایی فارغ از تمام افکار سیاسی در پی حل مشکلات داخلی کشور بر نمی‌آیند؟ آیا زمان آن فرا نرسیده که رابطه مندی جای خود را به ضابطه مندی بدهد و هرکس بر حسب استعداد و تجربه خود نه  برحسب موقعیت سیاسی خود برای نجات این سرزمین انتخاب شوند.

در کنار تمام بی مهری به محیط زیست هزینه میلیاردی برای احیای دریاچه ارومیه گام بلند سازمان محیط زیست در پایان دولت دوازدهم بود که امیدوارم این امر ممکن شود و دولت سیزدهم این امر را در اهم اقدامات خود قرار دهد.

در پایان باید بگوییم؛ شرایط محیط زیستی کشور از مازندران گرفته تا سیستان و بلوچستان و خوزستان بسیار وخیم است و آنچه امروز در شبکه‌های اجتماعی می بینم تنها گوشه ای از رفتارهای سیاسی بود که منجر به کوچک شدن سفره هموطنان شده است و امروزه شدت گیری کرونا این وخامت را بیش از اندازه کرد.از دولت آقای رئیسی درخواست دارم نه تنها درمورد سازمان محیط زیست بلکه تمام وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌ها  افراد شایسته ای را انتخاب کند که در کنار عرق ملی مسئولیت پذیر باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن